Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Så mange legger julehandelen til Temu og Shein i år: "Vi ser en klar forskyvning"

Martin Lindahl, Regional Vice President i Salesforce // Foto: Salesforce
Særlig millennials og barnefamilier planlegger å ta julehandelen hos kinesiske aktører.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Årets høysesong for e-handlere nærmer seg, nemlig Black Week og den etterfølgende julehandelen.

Det preppes og rigges som aldri før – og nok en gang gjenstår det å se om netthandelen vil fortsette å ta andeler under shoppinghøytiden. Men i år er konkurransen fra utenlandske aktører tøffere enn noensinne.

Det bekreftes i en rapport fra Salesforce, som viser at kinesiske e-handelsplattformer forventes å stå for 160 milliarder dollar av november- og julehandelen – i det globale markedet.

Aktører som Shein og Temu kan ta så mye som 21 prosent av den globale handelen i denne perioden, sier Martin Lindahl, Regional Vice President i Salesforce, i en pressemelding.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: