Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

SA1NT Europe valgte Shopify nettbutikk fra Think Commerce

Work & Leisure AB/AS (tidligere Enjoy Sport AS) har lang erfaring med å lansere og etablere Internasjonale merkevarer.

Overblikk

Familien bak Work & Leisure lanserte 2XU i Norden for over 10 år siden og solgte for over 200 mill kroner før 2XU tok over distribusjonen selv. Etter det så de seg om etter nye spennende merkevarer som de kunne selge inn til Norden og resten av Europa. Valget falt på det unike Australske merkevaren SA1NT som selger Lifestyle, Workwear og Motorsykkel klær.

Think Commerce er en erfaren Shopify spesialist med lang erfaring innen å levere netthandelsløsninger for store Enterprise nettbutikker i Storbritannia og Europa. De har jobbet med noen av Europas største nettbutikker med plattformer som Magento 1 og 2, Shopify Plus, BigCommerce, Salesforce Commerce Cloud. Think Commerce leverer optimaliserte nettbutikker med Shopify som gir mer kontroll til markedsteamene.

Mål

Think Commerce fikk oppdraget av å flytte SA1NT Europe fra Magento 1 til Shopify for å gi Work & Leisure AB lokal kontroll på nettstedet samt ha en rask nettbutikk som kan skalere med lokaliserte nettbutikker i Europa.

Utfordringer

Den eksisterende Magento 1 nettbutikken var hostet i Australia og ikke optimalisert for hverken konvertering eller lokale markeder her i Europa. Dette gjorde det svært utfordrende for Work & Leisure å markedsføre nettbutikken samt nå ut til nye kunder over hele Europa. Work & Leisure har distribusjon for Europa og Norden, men eierskapet av Brand sitter fremdeles med SA1NT i Australia, som gjør designmessige endringer vanskelige.

Strategi

Å lansere et nytt merkevare og produkt i et marked med stor konkurranse er krevende, og det var viktig å skape en digital plattform som var optimalisert for å kapitalisere på all markedsføring som ble gjort rundt SA1NT i Europa og Norden. Etter å ha jobbet med SA1NT’s Magento 1 løsning ønsket de å flytte over på en moderne og brukervennlig plattform der de hadde mer kontroll, og en plattform der de ikke var avhengig av dyre vedlikeholdsavtaler med byråer eller utviklere for å holde nettbutikken trygg og sikker. Shopify ble utpekt som den riktige plattformen, og sammen med Think Commerce lagde Work & Leisure en plan der fokus var å lansere den nye løsningen i løpet av få uker, og deretter gjøre optimaliseringer.

Resultater og ambisjoner

SA1NT Europe’s nye nettbutikk på Shopify ble lansert i løpet av 8 uker og ble lansert i Oktober 2019. Dette gjorde at Work & Leisure kunne fokusere på Brand Awareness og markedsføring for å etablere SA1NT Europe som ledende blant Motorsykkel, Lifestyle og Arbeidsklær i Europa og Norden.

Siden lanseringen har trenden på konvertering og kjøp hatt en positiv økning, og planleggingen av dedikerte SA1NT Shopify butikker i Storbritannia, Norge, Sverige og Danmark har allerede startet for å gi kundene lokalt tilpasset kjøpeopplevelse.

Del artikkel: