ANNONSE

Samler sine 28 000 mest bærekraftige produkter – skal gjøre det enklere for kundene

Gloria Tramontana, bærekraftsjef hos Boozt.
Foto: Booztgroup.com
Linn Adine Andersen

Motegiganten stiller egne krav.

ANNONSE

Boozt samler sine mest bærekraftige produkter under én kategori med formål å gjøre det enklere for kunden å gjøre gode valg. I takt med økt andel bevisste forbrukere øker også kravene som settes til aktører innen motebransjen, og dette skal i det minste være ett steg på veien i selskapets bærekraftsstrategi.

Den nye kategorien går under navnet Made With Care, og samler produktene på markedsplassen som oppfyller selskapets egne krav innen bærekraft, samfunn og miljø. Over 28 000 mote- og skjønnhetsprodukter skal tikke av én eller flere bokser som bestående av økologisk, resirkulerte, veganske, sertifiserte eller sporbare materialer.

Vi samarbeider med våre varemerker for å sikre tilstrekkelig produktinformasjon og har tatt frem et nøye utvalgt sortiment som oppfyller våre bærekraftskriterier. På denne måten kan våre kunder føle seg trygge og inspirerte til å shoppe i samsvar med sine verdier, sier Gloria Tramontana, bærekraftsjef hos Boozt, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Boozt lanserer gratis second hand-plattform – så mange har blitt med

Senere i år vil Boozt lansere en pilot i samarbeid med SAC, Sustainable Apparel Coalition, og Higg Index. Med tittelen Higg Index Transparency Program er modulen den første av sitt slag, og vil benytte data for å redegjøre for produkters miljøpåvirkning. I første omgang skal det fokuseres på produktenes materiale.

Del artikkel: