ANNONSE

Satser på gjenbrukte luksusvarer – men i Norge holdes kundene på vent

Mathias Ekström, adm. dir. i Care of Carl // Foto: LinkedIn/Careofcarl.no
"Jobber med å utvikle tjenesten i det norske markedet."
Linn Adine Andersen

Nettbutikken Care of Carl ønsker å ta et skritt nærmere en sirkulær forretningsmodell.

Det skal de gjøre blant annet ved å utvide sitt sortiment innen gjenbruksvarer, hvor e-handleren nå også vil kjøpe tilbake varer fra kundene som deretter selges videre til en lavere pris. Dette konseptet ønsker Care of Carl å ta videre til flere nye markeder.

Pre-owned har gått fra å være en liten, men voksende tjeneste, til å virkelig bli en selvsagt del av vårt tilbud og vår kundereise – samt en ekstremt viktig brikke i vår sirkulære forretningsmodell, kommenterer Mathias Ekström, administrerende direktør i Care of Carl.

Fra før av selger nettbutikken brukte varer fra luksusmerker som Rolex, Louis Vuitton og Omega i sitt håndplukkede sortiment. Når man nå i tillegg skal kjøpe tilbake varer fra kundene, vil selskapet tilby denne tjenesten også i andre land.

Det er ingen hemmelighet at den svenske nettbutikken har trofaste kunder i Norge. Tidligere i år stod det nemlig klart at Care of Carl er Årets Nettbutikk, for andre året på rad i sin klasse.

LES OGSÅ: Netthandelsprisene 2023 – årets nettbutikker er kåret: “Imponerer og inspirerer”

Men sistnevnte tjeneste må de norske kundene vente på en liten stund til.

Vi jobber fortsatt med å utvikle pre-owned-tjenesten i det norske markedet. Klokker og vesker finnes tilgjengelig også for våre norske kunder og vi håper å kunne tilby resterende sortiment innen uoverskuelig fremtid, bekrefter Rasmus Motten Wernerby  på merkevare og kommunikasjon i Care of Carl, til Netthandel.

Del artikkel: