Å lansere en Tech-hall på her i varehuset har vært i vår plan i flere år, og det har vært et veldig spennende prosjekt å samarbeide om. Sammen med mote, skjønnhet og mat og drikke gjør dette nye tilbudet Steen & Strøm enda mer omfattende og attraktiv, sier Steen & Strøms-sjef David Wilkinson, og fortsetter:
Scandinavian Photo er den rette partneren til å drive Tech-hallen. De har stor kompetanse og er spesialister på det de driver med. Teknologi blir en stadig større del av alles liv. Da er det også naturlig at det blir en større del av Steen & Strøm, og tilbudet vi har til våre kunder.
Øker omsetningen
Scandinavian Photo har tidligere hatt sin butikk i Møllergata, og administrerende direktør Anders Halvarsson i Scandinavian Photo tror at den nye beliggenheten vil være et stort løft for kjeden.
Halvarsson håper satsingen i Norge vil øke omsetningen deres her til lands, fra 230 til rundt 300 millioner kroner.
Vi skal ikke bare sitte og vente på kundene. De skal trekkes hit av arrangementer og aktiviteter. Her har vi også tre egne studioer, ett for foto, ett for video og ett for lyd. De ansatte har også gått på barista-kurs, for å kunne selge kaffe i tech-baren. Her er vi midt i alt som skjer, sånn at nye generasjoner kan finne oss, sier Halvarsson.
Mange har spådd foto- og videobransjens død, men det avviser Halvarsson.
Mange har spådd slutten, særling da smarttelefonene kom. Men bransjen lever og er inne i en mer spennende tid enn på lenge.
En del av kundene er fortsatt hobbyfotografen med natur og dyr i sikte. Men nå er det også en ny kundegruppe som seiler opp som nye kunder.
Det er mange nå som skal skape innhold til mange plattformer. Noen gjør det for egen del og noen gjør det for andre selskaper. Det kan være alt fra filmer til Tiktok til bilder på nettsider. Mange av disse kundene blir mer og mer profesjonelle og trenger bedre og mer utstyr, sier Halvarsson.