Nøkkeltall Schibsted Marketplaces Q2 2024 (2023)
- Inntektene økte til 2 525 millioner kroner (2 456)
- Driftsresultatet (EBITDA) øker til 546 millioner kroner (538)
- Resultat før skatt øker til 186 millioner kroner (3)
Etter at Schibsted solgte medievirksomheten er det nå forbedret lønnsomhet som står i fokus hos Schibsted Marketplaces, som består av de fire kjernevertikalene mobilitet, eiendom, jobber og recommerce.
Operasjonelt leverte vi resultater i tråd med våre forventninger, kommenterer administrerende direktør i Schibsted Marketplaces, Christian Printzell Halvorsen.
LES OGSÃ…: Schibsted Marketplaces vil kutte 250 stillinger: "Ikke en engangshendelse"
Økte pakkevolum
Nordic Marketplaces, deriblant Finn, Blocket og DBA, leverer inntekter på 1 532 millioner kroner i kvartalet (1 440) og et driftsresultat (EBITDA) på 568 millioner (526).
Segmentet Delivery, deriblant Helthjem, Morgenlevering, Distribution Innovation og Schibsted Distribusjon, leverte økte inntekter på 469 millioner kroner (428) og et driftsresultat (EBITDA) på 12 millioner (-4).
Vår leveringsvirksomhet oppnådde solide resultater takket være høyere pakkemengder, sier Printzell Halvorsen.
Om fremtiden er Schibsted-sjefen svært positiv.
Med blikket fremover, tror jeg Schibsted Marketplaces er godt posisjonert til å forbli i forkant av ledende markedsplassoperatører globalt. Jeg ser betydelige muligheter til å utnytte våre sterke markedsposisjoner til å skape verdi ved å optimalisere eksisterende modeller, operere mer effektivt og utvide transaksjonsmodeller, runder Printzell Halvorsen av.