Det Schibsted-eide selskapet KickBack har lansert en ny cashback tjeneste i Sverige. KickBack.se har som mål å hjelpe svenske forbrukere å spare penger på netthandel og samtidig hjelpe nettbutikker til å få flere lojale og verdifulle kunder. Satsingen til Schibsted har eksistert i Norge siden 2009.
Tjenesten fungerer slik at hver gang en bruker går via KickBack.se og handler i en av over 300 partner-nettbutikker i Sverige, får selskapet betalt en provisjon. En andel beholdes av KickBack, mens resten gis tilbake til brukere i form av cashback. En gang i måneden overføres opptjent cashback direkte til brukerne sine bankkontoer.
Våre medlemmer sparer hvert eneste år tusenvis av kroner på å bli medlem hos oss og nå gleder vi oss til å hjelpe svenske forbrukere spare enda mer, sier Mats Staugaard, CEO & Founder i KickBack, i en pressemelding.
KickBack AS som står bak tjenesten var det første selskapet som satset på cashback i Norden. I 2009 ble lojalitetsprogrammet for netthandel KickBack.no lansert og siden da har det vokst raskt i popularitet og omsetning. Tjenesten representerer i dag en salgskanal for over 240 norske og internasjonale nettbutikker.
I 2019 passerte over 1.7 milliard netthandel-kroner KickBack sin plattform i Norge, Sverige, Danmark, Polen og Østerrike.