Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Schibsted-teknologiselskap fortsetter veksten og styrker laget

Christian Skaarup Rasmussen blir Chief Revenue Officer i Distribution Innovation.
therese.karlsrud.haugen

Får millionstøtte til nye løsninger.

ANNONSE

Teknologiselskapet Distribution Innovation satser internasjonalt og gjør en betydelig styrking av organisasjonen. I dag starter ved Christian Skaarup Rasmussen i den nyopprettede stillingen som Chief Revenue Officer (CRO). 

Det Schibsted- og Amedia-eide selskapet står blant annet bak deler av teknologien for Helthjem og Morgenlevering, samt en rekke andre tilsvarende selskaper i Norge, Sverige og Finland.

Rasmussen har kommersiell bakgrunn fra flere ledende vekstselskaper, som ClevAir, Gelato Group og Xeneta, og kommer nå fra det grønne energiselskapet ECOHZ. Han blir en del av DIs ledergruppe med ansvar for blant annet vekst, marked og salg. 

Dette gleder jeg meg stort til. DI er et utrolig spennende teknologiselskap og beveger seg i en bransje med svært hurtige endringer, hvor netthandel og spesielt hjemlevering opplever en enorm vekst. Jeg ønsker å bidra til å posisjonere DI som en ledende aktør i Europa over de neste årene, og ser frem til å ta fatt på arbeidet sammen med resten av teamet for å realisere vekstpotensialet til det fulle, sier Rasmussen, i en pressemelding.

Torbjørn Aamodt, administrerende direktør i DI, ser frem til å ønske Rasmussen velkommen. 

Jeg er svært takknemlig for at Christian har takket ja til å bli en del av DI. Han har en unik profil med bred kommersiell erfaring fra flere av de mest vellykkede vekstselskapene i det norske teknologilandskapet. Nå skal vi satse enda mer på å videreutvikle tjenestene våre og ta de ut i nye markeder, og Christian blir helt sentral i dette arbeidet.

LES OGSÅ: Vokser kraftig med hjemlevering - dette er selskapet bak suksessen

16 millioner til grønne løsninger

DI ble nylig tildelt 16 millioner kroner fra Forskningsrådet for å optimalisere hjemlevering gjennom kunstig intelligens i samarbeid med Sintef og Amedia. Et av målene med prosjektet er å forbedre optimalisering av kjørerutene og dermed minimere Co2-utslipp og unødvendig ressursbruk. 

Vi ønsker å hjelpe våre kunder med å bidra aktivt og positivt til det grønne skiftet. I tillegg til at riktig bruk av teknologi for å effektivisere måten vi leverer på er viktig, vil også det at vår teknologi muliggjør den sirkulære økonomien i stor skala være en sentral bidragsyter for vår del. På disse områdene skal DI være i front, og støtten vi har mottatt vil bidra til å forandre distribusjonen i både Norge, Norden og Europa i årene som kommer, avslutter Aamodt.

Del artikkel: