E-handelsleverandøren Ingrid meddelte forrige uke hvordan de hentet 100 millioner SEK. Schibsted Ventures ledet investeringsrunden, men også BLQ Invest, SEB og Verdane deltok.
Vi går mot tøffere økonomiske tider og denne investeringen gir oss kraft til å fortsette å utvikle våre produkter for å hjelpe e-handlere å jobbe med leveranser som en konkurransefordel. Det finnes store muligheter for å tjene penger på leveranser, kundene er forberedt på å betale for å få sine varer levert på den måten de ønsker, sier Piotr Zaleski, administrerende direktør og medgründer av Ingrid, i en pressemelding.
Ingrid er en type TA-system og selskapet kaller seg selv for en delivery platform. Et stort fokus har dog alltid ligget på selve e-handelskassen og å gjøre det friksjonsfritt å velge leveransealternativ.
Med Ingrid så vi en mulighet til å støtte et team som bygger morgendagens leveranseopplevelse, med kunden i selve kjernen av deres visjon, sier Kajsa Gatenbeck, Investment Manager på Schibsted Ventures, før hun uttaler videre:
Gjennom Schibsted lange erfaring med både distribusjon og å bygge og skalere digitale forbrukertjenester, kommer vi til å kunne støtte Ingrid-teamet i deres visjon hvor kunden i enda større grad får mulighet til å tilpasse både leveranser og returer etter sine behov. Foruten kapital så vil vårt erfarne venture-team aktivt støtte selskapet i å nå sine ambisiøse mål for tilvekst og bærekraft.
Ingrid startet for sju år siden og har siden den gang håndtert mer enn 90 millioner e-handelsordre. Blant kundene finner vi store selskap som Adlibris og Na-kd.