Nettbutikken Nytelse.no selger sexleketøy for millioner av kroner på tvers av de sosiale mediene Snapchat, Instagram, TikTok og Facebook. Spesielt skal Snapchat ha vist seg å være en god salgskanal, hvor nettbutikkens konto har godt over 7000 abonnenter.
På tross av strenge regler rundt deling av seksuelt innhold på sosiale medier, spesielt som bedrift, har Nytelse.no klart å oppnå gode resultater gjennom deling av kunnskap om produkter.
Jeg vet ikke om noen andre som har like stor suksess som oss uten å bruke en eneste krone. De fleste har muligheten til annonsering og det blir vi som jobber innenfor denne bransjen utestengt fra. Derfor er det selvsagt veldig stas når det likevel går bra og engasjementet er såpass høyt, forteller Maria K. Ebbestad, sexolog og presseansvarlig i Nytelse.no, til Ehandel.
I følge pressesjefen står nettsalg gjennom sosiale medier for en betraktelig andel av nettbutikkens totale omsetning.
Jeg kan ikke gi et eksakt tall men hittil i år har sosiale kanaler stått for en betydelig prosentandel av omsetningen, og i fjor som omsatte vi for over 100 millioner, så dette er noe vi absolutt kan være stolt av.
LES OGSÅ: Salgsrekord for Nytelse.no under Valentines Week
Å skape godt innhold skal være nøkkelen, på tvers av sosiale medier samt egen blogg og podcast, og det er altså Tonje Olsen som har fått denne jobben i selskapet som sosiale medier-ansvarlig.
Vi balanserer på en knivspiss, der vi skal være private uten å være personlige. Målet er å skape et godt innhold for følgerne som skal sitte igjen med følelsen av at det er verdt å følge oss, forteller Olsen i en pressemelding.
LES OGSÅ: Knallsuksess for Nytelse.no – økte med 200 prosent