ANNONSE

Shein åpner opp leveransekjeden og infrastrukturen for globale merkevarer

"Vil revolusjonere den globale moteindustrien".
Jimmy Andersson

Den kinesiske hurtigmoteplattformen Shein har tatt verden med storm. Deres virksomhet er hovedsakelig basert på å produsere fast fashion, on demand til lave priser.

Noe de gjerne fremhever som deres sterkeste argumenter for at de er "miljøvennlige" og ikke minst lønnsomme. Nå planlegger e-handleren å utvide sin forretningsmodell.

LES OGSÅ: Temu og Shein tar over luftrommet - trenger 100 fraktfly hver dag

ANNONSE

I et "visjonært brev" til investorer skriver styreleder Donald Tang om et nytt initiativ som har fått navnet "Supply Chain as a Service".

Dette innebærer at Shein vil gjøre sin distribusjonskjede, infrastruktur og teknologi tilgjengelig for globale merkevarer. Det rapporteres av Wall Street Journal.

Denne banebrytende strategien vil tillate eksterne merkevarer og designere å dra nytte av Sheins sofistikerte infrastruktur og teknologi for leveransekjeden, skriver Tang og fortsetter:

Et samarbeid som vil revolusjonere hvordan nye moteartikler testes og spores, og tilbyr en unik blanding av innovasjon og effektivitet til det globale motemarkedet.

Shein, grunnlagt allerede i 2008, har tidligere blitt verdsatt til over 100 milliarder dollar og har i dag USA som sitt største marked. E-handelsgiganten avslørte i høst at de har over 1,3 millioner kunder i Norden, og at de ikke utelukker å lansere en nordisk markedsplass.

LES OGSÅ: Så mange kunder har Shein i Norden – og dette er planene deres

Del artikkel: