Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Shein åpner opp leveransekjeden og infrastrukturen for globale merkevarer

"Vil revolusjonere den globale moteindustrien".
Jimmy Andersson
jimmy@netthandel.no

Den kinesiske hurtigmoteplattformen Shein har tatt verden med storm. Deres virksomhet er hovedsakelig basert på å produsere fast fashion, on demand til lave priser.

Noe de gjerne fremhever som deres sterkeste argumenter for at de er "miljøvennlige" og ikke minst lønnsomme. Nå planlegger e-handleren å utvide sin forretningsmodell.

LES OGSÅ: Temu og Shein tar over luftrommet - trenger 100 fraktfly hver dag

ANNONSE

I et "visjonært brev" til investorer skriver styreleder Donald Tang om et nytt initiativ som har fått navnet "Supply Chain as a Service".

Dette innebærer at Shein vil gjøre sin distribusjonskjede, infrastruktur og teknologi tilgjengelig for globale merkevarer. Det rapporteres av Wall Street Journal.

Denne banebrytende strategien vil tillate eksterne merkevarer og designere å dra nytte av Sheins sofistikerte infrastruktur og teknologi for leveransekjeden, skriver Tang og fortsetter:

Et samarbeid som vil revolusjonere hvordan nye moteartikler testes og spores, og tilbyr en unik blanding av innovasjon og effektivitet til det globale motemarkedet.

Shein, grunnlagt allerede i 2008, har tidligere blitt verdsatt til over 100 milliarder dollar og har i dag USA som sitt største marked. E-handelsgiganten avslørte i høst at de har over 1,3 millioner kunder i Norden, og at de ikke utelukker å lansere en nordisk markedsplass.

LES OGSÅ: Så mange kunder har Shein i Norden – og dette er planene deres

Del artikkel: