ANNONSE

Singles Day ble startskuddet for årets shoppingfest: ”Veldig fornøyde”

Linn Adine Andersen

Festen har startet.

ANNONSE

Singles Day vokser stadig her i Norge, til tross for at det er langt flere som sparer kruttet til Black Week. Brandsdal Group, Blush og Fjellsport er noen av dem som gjennomførte Singles Day-kampanjer forrige uke, og vi har tatt en prat med dem for å høre hvordan det gikk. 

Brandsdal Group, som står bak sminkesuksessene Blivakker og Cocopanda, gjorde som i fjor og avsluttet kampanjen på Singles Day 11.november etter en lenger periode med Singles Days. 

Målet vårt for 2021 var å matche rekordåret 2020, hvor vi så en enorm vekst inn i en periode med flere nedstenginger i samfunnet. Dette klarte vi og det er vi meget godt fornøyd med, forteller Nina Johansen, salgssjef i Brandsdal Group, til Ehandel. 

I løpet av kampanjen hadde selskapet over én million besøkende kunder på nettsidene, og det var kategoriene julekalendere og gavesett som solgte best i oppladingen til Black Week.

Nå er Singles Days avsluttet for i år og nå gleder vi oss enormt til å snart kickstarte Black Week i butikkene! Her kan jeg garantere at det vil komme fantastiske kupp gjennom hele Black Week! I år har vi rekordmange flotte produkter kundene kan få med på kjøpet. Det blir ellevilt, sier Johansen. 

LES OGSÅ: Slik skal de slå fjorårets rekorder: "Det blir en kamp"

Fjellsport melder også om en god start innen årets største kampanjer, og det kan se ut til at også sport- og friluftsaktøren ligger an til å slå fjorårets rekorder. 

Alt tyder på at kundene er fornøyde med utvalget på kampanjene. Over 250.000 har besøkt Fjellsport.no bare i løpet av helgen. Det er jo ukene fremover som er de mest spennende, sier Rachel Sande Jacobsen, CMO i Fjellsport, til Ehandel.

I fjor opplevde selskapet en enorm etterspørsel, og kunne tidligere i høst fortelle om 100 prosent salgsvekst i de viktige novemberukene i 2020. Det gjenstår å se om tallene matches også i år.

Det er lagt ned mye jobb for å kunne presentere attraktive kampanjepakker med årets beste priser, så kundene våre har mye å glede seg til, avslutter Jacobsen.

Gavepakker og julekalendere er mest populært

Blush startet med konseptet Blush Beauty Week i 2020. Også hos denne sminkeaktøren var det godt trykk under hele forrige uke, og igjen settes standarden for de kommende ukene.

Vi nådde vårt mål for Singles Day og er veldig fornøyde med salget og trafikken denne dagen. Hele november blir en viktig periode for oss og Singles Day blir starten på dette, forteller Matilda Wahlström, E-com Manager for Norge i Youty Group, til Ehandel.

Blush ble ved årsskiftet 2020/2021 en del av Nordic Web Trading. Gruppen skiftet senere navn til Youty Group, og består av selskapene Blush, Nordicfeel og Eleven. Det er investeringsselskapet Verdane som er hovedeier av Youty Group.

Blush Beauty Week er noe vi startet med i fjor. Hensikten er sette fokus på inspirerende innhold, guider og produkthjelp. Vi produserer for eksempel innhold hvor vi viser hvordan du legger en fin hverdagssminke, hvordan du kan få spafølelsen hjemme og vi får besøk av noen av landets beste makeupartister som skal demonstrere og vise hvordan du bruker flere av produktene våre, sier Wahlström og fortsetter:

Julekalenderne var veldig populære på Singles Day, både vår egen Blush-kalender og fra andre varemerker. Våre bestselgende produkter og varemerker er populære, og vi ser dessuten at mange kjøper giftsets og julegaver allerede på Singles Day.

Det er altså ingen tvil om at Singles Day for flere er startskuddet for årets store shoppingfest, og de fornøyde aktørene tyder på at tallene går i riktig retning innen Black Week.

Del artikkel: