ANNONSE

Skal selge 200 000 enheter under Black Friday-kampanje

Foreos gründer, Filip Sedic.
therese.karlsrud.haugen

Kjører Black Friday i to uker.

ANNONSE

Det svenske skjønnhetsmerket FOREO forventer rekordvekst i salg av hudpleieenheter i forbindelse med årets Black Friday-salg, og tror at de vil selge hele 200 000 varer til sammen. Dette antallet er i følge selskapet nok til å måle Eiffeltårnet mer en 120 ganger over.

LES OGSÅ: Hudpleiemerke får millioner i erstatning etter rettsak i Kina

Det skal sies at selskapet har planer om å holde sitt Black Friday-event gående over en lengre periode enn de fleste, da de i år satser på nærmere to uker. Startskuddet for de første tilbudene skal med dette ha gått av mandag 25.november og varer helt frem til fredag 6. desember.

Årets Black Friday kommer til å bli den største i FOREOs historie fordi trenden med hudpleie og umiddelbar glede går hånd i hånd med Black Friday og gavesesongens evne til å knytte oss sammen. Med dette i mente forventer vi å selge over 200,000 enheter under Black Friday og kampanjedagene rundt dette, sier General Manager i FOREO, Anel Puzic, i en pressemelding.

"Største rabattene vi har gitt"

Skjønnhetsselskapet, som kanskje er mest kjent for sitt LUNA-merke, forventer en økning på hele 3500 prosent på nettsiden sin i år sammenliknet med Black Friday i 2018, som skal ha hatt en økning på 2100 prosent sammenlignet med hvilken som helst annen dag i året.

Når man ser på snittforbruket per person globalt kommer dette på 186 USD – vi har derfor sørget for at Black Friday-strategien vår appellerer seg til massene. Disse er de største rabattene vi har gitt i selskapets historie og alle produktene våre er 100% satt sammen for hånd, vi må jobbe døgnet rundt for å sikre at alle ordre kan og vil bli fullført, legger Puzic til.

Del artikkel: