Leveringstjenesten Foodora har inngått et samarbeid med det som skal være Norges første digitale mathall, To Ghost. Det er Frøya Hetzel og Kristine Bakk, som står bak konseptet. I følge Foodora er virtuelle restauranter i vekst og det finnes nå flere av disse på matleveringsplattformen.
‘Ghost kitchens’ er et voksende konsept i Norden, skriver Foodora, i en pressemelding.
Hos den digitale mathallen finnes nå seks virtuelle konsepter, og kunder i nærheten av deres to lokasjoner på Skøyen og Barcode i Oslo kan blant annet bestille thaimat, meksikansk, burgere og poké bowls. Planen er å også åpne en ny lokasjon i Oslo og kanskje utvide til flere byer.
For de fleste restauranter er levering av mat en tilleggstjeneste; hos oss er det fokuset. Med hjelp av noen av Norges fremste kokker har vi funnet oppskrifter som er skreddersydd for å holde kvaliteten gjennom levering. Vi benytter oss av lokasjoner som gjør det enkelt for foodorasyklistene å hente maten, og dermed kan vi sørge for at produktene våre når kunden raskest mulig, sier Frøya Hetzel, Co-Founder og daglig leder i To Ghost.
I fjor utvidet Foodora tjenesten med Q-handel for detaljhandelen. Det innebærer at selskapet har begynt å sykle hjem mer enn bare mat, men også alt fra dagligvarer til blomster og bøker for butikker.
Kreative partnerskap som benytter seg av tekniske løsninger framskynder innovasjonsarbeidet, og vi er glade for å kunne tilrettelegge for et konsept som bidrar til optimalisert bruk av ressurser, sier Carl Randers, fungerende Managing Director for foodora Norge.