I slutten av februar var det dags for lansering av Teknikmagasinet nye e-handelsplattform. I forbindelse med lansering ble det gjort tydelig at den nye plattformen, samt en ny grafisk profil, var nødvendig for å tydeliggjøre Teknikmagasinet som destinasjon for brukt elektronikk.
I dag kom nyheten om at selskapet har ansatt en ny toppsjef. André Sjåsæt tiltrådte stillingen som CEO den 1. mars. Hans oppgave blir å akselerere utviklingen mot ambisjonen om å etablere Teknikmagasinet som destinasjon for nettopp brukte mobiltelefoner og annen brukt elektronikk.
Jeg ser virkelig frem til å komme i gang og bli bedre kjent med både selskapet og teamet. Teknikmagasinet har et uforløst potensial og jeg har sterk tro på at vi skal kunne ta en tydelig omni-posisjon innenfor brukte mobiler, reparasjoner og annen brukt elektronikk de kommende årene. Det blir en spennende etappe å lede, sier André Sjåsæt i en kommentar.
Sjåsæt kommer fra toppledelsen i XXL hvor han de siste tre årene har hatt ansvar for kategori, innkjøp og markedsføring – i tillegg til strategi og forretningsutvikling. Før dette har han hatt ledende roller i Bertel O. Steen, samt over 10 års erfaring fra strategi og omstillingsprosesser i EY og Kearney. Han skal derfor altså være godt rustet for Teknikmagasinets neste fase.
"Nyskapende"
Selskapet skal etter et tøft 2022 ha tatt grep for å styrke lønnsomheten. Det er derfor bestemt at alt fokus skal ligge på Teknikmagasinet, hvilket innebærer at butikker under merkevaren Release i Norge skal avvikles.
Tidligere CEO, Øistein Eriksen, vil bidra til selskapets videre utvikling på utvalgte strategiske prosjekter og problemstillinger de neste månedene.
Med André på plass har vi fått en dyktig, nyskapende og tydelig leder som vil sette fart på moderniseringen av Teknikmagasinet, og samtidig jobbe målrettet med å styrke resultatene etter et krevende 2022. Jeg er samtidig glad for at vi får benytte oss av Øistein og hans kompetanse i den videre utviklingen av Teknikmagasinet i en overgangsfase, sier styreleder Pål Wibe