Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Skeidar er først ut – tester egen AR-linse for hagemøbler

Skeidar-teamet, med Lars Thomte øverst til venstre.
Foto: Skeidar
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Snapchat er en viktig kanal for møbelkjeden.

ANNONSE

Møbelkjeden Skeidar er fortsatt ganske ferske i omnikanalverden med en nettbutikk som ikke enda har fylt tre år. Selskapet har tidligere uttalt at de ønsker å jobbe datadrevet med et stort fokus på den sømløse handleopplevelsen.

Nå tar man det hele ett steg videre og som først ut i Norge tester selskapet en egen AR-linse for møbler hos Snapchat. Slik kan kundene se hagemøblene de er interesserte i å kjøpe på sin egen terrasse gjennom kameralinsen. Lars Thomte, Digital Markedsdirektør i Skeidar, ønsker Snapchats AR-funksjon hjertelig velkommen.

Vi tenker at sosiale medier og spesielt Snapchat er en viktig kanal for å nå brukerne våre. Det er mange som bruker sosiale medier for å hente inspirasjon, og det er en god måte for oss å teste konvertering og hva som fungerer og ikke. Det å vise hagemøbler direkte på kundens terrasse er en spennende måte å teste nye ting på, sier Thomte til Ehandel.

LES OGSÅ: Møbelkjeden triplet omsetningen på nett: "Nettbutikken er viktig for varehusene"

Den spesifikke AR-linsen er utviklet i et samarbeid mellom Snapchat Norge, Skeidar og Re:Media.

Selv om stadig flere aktører ser på muligheten for å bruke Snapchat for å annonsere med AR, så er dette er første gang vi har AR-prøving av møbler i Snapchat-appen i Norge. Dette er en veldig godt egnet produktkategori for AR-linser, ettersom det er vanskelig å prøve ut flere møbler hjemme på en gang på noen annen måte, sier Per Christian Strand Teslo i Snapchat Norge, i en pressemelding.

Skeidar på sin side er positive til å eventuelt gjøre flere produkter tilgjengelig i AR-linsen.

Vi er absolutt interesserte i det. Vi tester dette først og så gjør vi en evaluering av det senere for å se om dette er en måte å drive markedsføringen vår på i fremtiden.

Har du tall på hvor mye dere selger for på tvers av sosiale medier?

Det har vi ingen konkrete tall for nå, men vi har kjørt noen kampanjer som viser at det er konvertering i sosiale medier, og det er såpass bra at vi ønsker å se videre på dette samtidig som vi evaluerer de spesifikke kanalene fortløpende, avslutter Thomte.

Del artikkel: