Nettbutikken for jakt- og fiskeentusiaster styrker posisjonen og får med Egmont på laget, som nå har kjøpt en minoritetsandel i selskapet.
Siden 2013 har Egmont satset og investert i netthandel. Selskapets portefølje består allerede av store netthandelsselskaper som Jollyroom, Bagaren och Kocken, Outnorth, Fjellsport og Garnius. Nå tillegges altså Skitt Fiske på denne listen også.
Skitt Fiske sin posisjon for fiskeentusiaster passer godt inn i Egmonts strategi om å investere i ledende selskaper innen høy-interesse områder, sier leder for e-commerce i Egmont, Cato Broberg, i en pressemelding.
Skitt Fiske ble grunnlagt i 2003 av tre BI-studenter, hvor nettbutikken ble drevet fra en kjeller med fryseboks som pakkedisk. I dag har nettbutikken et varesortiment på 50.000 unike artikler fra ca. 600 produsenter, automatisk lager og en omsetning på ca 100 millioner kroner. Skitt Fiske har også en fysisk butikk i Sandefjord.
Vi ønsker å ta en enda sterkere posisjon innen jakt- og fiskesegmentet. Egmont har mye e-commerce ekspertise, inspirasjon, innhold, medier og et nettverk av andre e-commerce selskap. Dette tror jeg blir bra, sier Broberg.
Anders Amundsen var en av de tre studentene som startet selskapet. I dag er han den eneste av gründerne som jobber fulltid med virksomheten som daglig leder.
Vi er stolt over å få med Egmont på laget og ser frem mot et godt og langsiktig samarbeid. Vekstpotensialet innen jakt og fiske er stort, og vi har gode forutsetninger med et dyktig og engasjert team med 30 ansatte. Med Egmont på eiersiden har vi styrket selskapet, og fått et solid fundament for videre satsning og vekst, sier Anders Amundsen.