Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Skjønnhetsgigant flytter inn hos Zalando: ”Et viktig steg”

Martin Brok og David Schneider.
therese.karlsrud.haugen

Får inn 300 nye merker.

ANNONSE

I 2018 lanserte Zalando egen skjønnhetskategori på markedsplassen, hvilket inkluderer sminke, hudpleie og parfymer.  Lanseringen startet i hjemmemarkedet Tyskland, men har senere blitt utvidet til flere land. Kategorien er også tilgjengelig i Norden, nærmere bestemt Danmark og Sverige, men foreløpig ikke i Norge.

LES OGSÅ: Zalando lanserer skjønnhetskategori i Norden

Nå styrker selskapet satsingen i segmentet  og inngår et samarbeid med Sephora, en av verdens ledende forhandlere innen skjønnhetsprodukter. Sephora har mer enn 300 eksklusive merker, som selges gjennom 2000 butikker i 35 land.

Skjønnhet representerer en enorm og spennende mulighet for oss, da skjønnhetsmarkedet på nett fortsatt er ganske uutnyttet i Europa. Som en one-stop destinasjon for mote og livsstil, ønsker vi å inspirere Zalando-kunder til å finne det optimale valget av mote og skjønnhet på ett sted, og samtidig gi våre merkevarepartnere en plattform til deres digitale suksess. Vårt partnerskap med Sephora vil gi våre kunder et bedre tilbud innen skjønnhet, og gir dem mulighet til å handle de mest populære og eksklusive skjønnhetsmerkene med Zalandos velkjente, gode kundeopplevelse, sier David Schneider, administrerende direktør i Zalando, i en pressemelding.

Samarbeidet starter i Tyskland under fjerde kvartal 2021, og skal etter planen rulles ut i andre europeiske land i løpet av 2022. Det tyder på at skjønnhetskategorien også kan bli tilgjengelig i Norge etterhvert.

Zalando sier ikke noe om at det IKKE skal lanseres i Norge, så ambisjonen er helt sikkert at den skal bli tilgjengelig her også, skriver Anne Reed-Larsen, som er pressekontakt for Zalando, i en mail til Ehandel.

I tillegg til at Sephora får tilgang til en kundebase på 42 millioner aktive kunder over hele Europa gjennom Zalando, deler de også samme verdiene innen bærekraft, mangfold og inkludering. Begge selskaper har inngått konkrete og langsiktige forpliktelser med hensyn til mer bærekraftig sortiment og redusert miljøavtrykk i driften. 

Zalando, som i dag er den mest vellykkede online moteplattformen, er den ideelle partneren for oss å fortsatt inspirere våre kunder. Ved å kombinere mote, accessories og ekslusiv skjønnhet under ett tak, tilbyr vi dem den beste destinasjonen for å 'se bra ut og føle seg bra', i et unikt eksklusivt miljø. Dette partnerskapet er et viktig skritt i vår europeiske vekststrategi og illustrerer vår visjon for fremtiden innen skjønnhet og detaljhandel, sier Martin Brok, president og administrerende direktør hos Sephora.

Del artikkel: