ANNONSE

Skjønnhetsgiganten legger ned Blush: "Konkurrerte med oss selv"

Adm. dir. i Youty Group, straks Nordicfeel Group, Lisa Bruzelius.
For ressurskrevende å drive tre varemerker, sier Youty-sjefen.
Nils Lund

Blush og Eleven er snart historie. Nå skal nemlig Youty Group, som i sin tur eies av Verdane, legge alt fokus på Nordicfeel og slår derfor sammen hele virksomheten under dette varemerket.

Tre nettbutikker blir til én, og målet er nå at Nordicfeel skal kunne ta opp kampen med Lyko og Kicks og bli ledende på nett i Norden innen skjønnhet og helse. Dette rapporterer svenske Di Digital.

Dette betyr også at Youty Group bytter navn til Nordicfeel Group, som vi allerede kan lese at Blush har omfavnet på sine nettsider. Der skriver de nemlig Blush, by Nordicfeel.

Det ble for ressurskrevende og komplekst å drive tre varemerker som har tilnærmet samme sortiment, og innebærer at vi konkurrerte med oss selv, sier administrerende direktør Lisa Bruzelius til nettsiden.

LES OGSÅ: Resultatsmell for den norske sminkeaktøren – underskudd på 12 millioner

Å ta opp kampen mot milliardaktører som Lyko og Kicks blir heller ikke det enkleste. Youty Groups samlede omsetning for virksomhetsåret 2022/2023 var nesten 670 millioner svenske kroner. Dessuten rapporterte de et driftsresultat på -8,8 millioner.

Lyko er en kjempedyktig og utfordrende konkurrent. Deres største prestasjon er at de har lyktes med å overbevise de utenlandske varemerkene, som tidligere har vært konservative og foretrukket fysisk handel. Her har Lyko virkelig banet vei og satt netthandel på kartet, noe som er positivt for hele bransjen, sier Bruzelius.

Netthandel har søkt Lisa Bruzelius for ytterligere kommentarer. 

Del artikkel: