Året har vært preget av omfattende omstruktureringsarbeid, der vi ved utgangen av året har konsolidert konsernets virksomhet til ett hovedkontor, hvor alle kommersielle roller er samlet. Vi har også avsluttet konsernets to ulønnsomme butikker og vil i løpet av det kommende året erstatte dem med en flaggskipbutikk i Stockholm, skriver selskapet.
Selskapet bak skjønnhetsgiganten heter fortsatt Youty, men som tidligere meldt er det nå Nordicfeel som gjelder fremover.
LES OGSÅ: Skjønnhetsgiganten legger ned Blush: "Konkurrerte med oss selv"
Arbeidet med å konsolidere våre merkevarer til ett felles merke har fortsatt gjennom året, og beslutningen er tatt om at dette merket vil være Nordicfeel, som er konsernets sterkeste merke på tvers av alle de nordiske landene.
For regnskapsåret som avsluttet 31. mars i år økte omsetningen til 678 millioner svenske kroner, opp fra 632 millioner året før. Driftsresultatet endte samtidig på -9,4 millioner svenske kroner (2023/2024).
Mye av kostnadene kan imidlertid tilskrives omstruktureringen, og uten denne sies tallene å være positive.
Vi har hatt en positiv salgsutvikling for vår netthandelsvirksomhet gjennom året, og konsernets EBITDA-resultat var også positivt, justert for omstruktureringskostnader og lagerjusteringer, skriver selskapet.
Selskapet har nå altså bygget en mer effektiv konsernstruktur, og med dette håper man naturligvis at tallene snur.
Konsernets videre omsetningsvekst anslås å ligge på nivå med andre selskaper i bransjen. Lønnsomheten for selskapet forventes å forbedres, sier man om den forventede utviklingen fremover.
LES OGSÅ: Slik skal de utfordre kjempene: "Bygger et e-handelsteam for fremtiden"