Elektronikkjeden Power er i full gang med forberedelsene til årets Black Friday, selv om oppkjøringen har vært noe annerledes enn tidligere år.
Det har vært en litt annerledes planlegging til Black Friday enn vi er vant til, ja, forteller administrerende direktør i POWER Norge, Anders Nilsen, i en pressemelding.
Black Friday er viktig for oss, men sikkerheten til kundene og våre ansatte kommer alltid i første rekke. Vi har derfor jobbet mye med hvordan vi skal gjennomføre årets Black Friday på en måte som gjør at alle kan føle seg trygge og ivaretatt når de handler hos oss, sier Nilsen.
LES OGSÅ: Slik forbereder Stormberg seg til Black Friday: "Har vært etterspurt"
Tjuvstart og DriveThru
Noen av tiltakene Power har iverksatt er å ha corona-vakter på samtlige varehus. Vaktene skal dele ut antibac, minne om munnbind og avstandsregler samt passe på hvor mange personer som er inne i varehusene av gangen. Kjeden har ogå DriveThru på flere varehus, slik at kundene kan få varene sine levert direkte i bilen og slipper å gå inn i varehusene.
Dette er en veldig bra løsning, som vi har testet ut over lengre tid.
Power forventer også en økt bruk av Click&Collect. I tillegg har man valgt å spre sine Black Friday-tilbud utover hele uken.
Dette er en trend vi har sett over flere år, fordi mange synes det er enkelt og effektivt at butikkpersonalet finner frem varene før man kommer i butikken. I år tror vi også mange vil bruke denne løsningen i julehandelen for å minimere tiden man bruker ute blant folk.
Vi starter vårt Black Friday-salg allerede lørdag 21. november, og håper dette kan bidra til mindre køer og trengsel generelt sett.
"Flere hundre tusen kroner"
Årets Black Friday-kampanje er den første etter at Power lanserte sitt fordelsprogram, som går ut på at kundene tjener penger på alt de handler. Kjeden forventer flere hundre tusen kroner vil bli samlet opp i løpet av neste uke.
Poengene blir omgjort til gavekort, og den høye omsetningen i Black Friday-uken kommer til å generere flere hundre tusen kroner i gavekort til tusenvis av nordmenn, og vi gleder oss til å sende ut gavekort til hele Norge nå før jul, sier Anders Nilsen.
Hvor stor økning mot fjoråret forventer dere?
Vi går ikke ut med noen tall på hva vi forventer, men det vi kan si er at alle piler peker oppover om dagen, og at vi forventer å selge godt også i Black Week, sier Siri Røhr-Staff, PR- og kommunikasjonssjef i Power, til Ehandel.
LES OGSÅ: Dropper Black Friday - gjør det motsatte: "IKEA kjøper tilbake"