Motegiganten leverer atter en gang et sterkt kvartal. I en pressemelding i dag opplyser Zalando at deres tredje kvartal, det første kvartalet i 2021 hvor økonomien er fullt gjenåpnet, leverte en omsetning på nærmere 22,8 milliarder kroner. Dette til sammenligning med 18,4 milliarder i samme periode i 2020.
I løpet av året har vi utviklet oss sterkt innenfor alle viktige områder av vår strategi, og alltid holdt fokus på vår langsiktige visjon om å være utgangspunktet for mote og på å bygge en bærekraftig plattform med mer enn 30 milliarder euro i GMV innen 2025. Vi ser med selvsikkerhet inn i 2022, med flere spennende strategiske initiativer i pipelinen, som vil begeistre både kunder og partnere, og fortsette å drive bærekraftagendaen vår fremover, sier Robert Genz, Co-CEO i Zalando, i pressemeldingen.
Årets tredje kvartal viser en økning på 23,4 prosent, sammenlignet med tredje kvartal i 2020. Det justerte resultatet (EBIT) landet på 9,8 millioner euro, hvilket tilsvarer knappe 97 millioner kroner. Til sammenligning er tilsvarende tall for 2020 rett over én milliard kroner - dog var dette i det eksplosive pandemiåret.
Vi er glade for å se at våre sterke resultater fortsetter i tredje kvartal, det første kvartalet der økonomiene er fullt gjenåpnet. Til tross for økende inflasjon og usikkerhet i forsyningskjeden, er vi fortsatt sikre på å oppnå våre oppjusterte helårsprognoser og ser nå frem til å glede kundene våre og støtte våre partnere i løpet av cyberuken og den kommende julehøytiden, sier David Schröder, finansdirektør i Zalando.
I løpet av andre og tredje kvartal har Zalando lansert i seks nye markeder. Dette med lokalt tilpasset sortiment, betalings-, leverings- og returløsninger.