Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Slik har kunstig intelligens løftet Bikeshops kundeservice: Med norske Mimir i spissen

F.v.: Øyvind Monsen, Dan Morgan Karlsen, Niklas Johansen og Jørgen Halse // Foto: Bikeshop/CognitionHub
Visste at vi trengte hjelp på chat, sier kundeserviceansvarlig Niklas Johansen.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

En av landets største nettbutikker må forventes å ha en del trykk på kundeservice. Spesielt når man er en spesialistbutikk som selger sykler – da må gjenge på kundeservice være godt opplært.

Likevel har Bikeshop tatt steget og sluppet AI inn på laget. I et pilotprosjekt med norske CognitionHub har chatboten Mimir tatt seg av brorparten av kundeforespørslene, den siste måneden faktisk hele 90 prosent av forespørslene som kommer inn.

Dan Morgan Karlsen og Niklas Johansen, henholdsvis IT- og kundeserviceansvarlig i Bikeshop, forteller til Netthandel at de i dag er fire ansatte på kundeservice og så et behov for en utvidet tjeneste slik at kundene kunne kontakte dem til alle døgnets tider.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: