Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
- Plussartikler
- Rabatter og avtaler
- Event og Nettverk
- Maksimer synligheten din og øk salget
Kort tid etter lansering i slutten av 2022 ble ChatGPT verdens hurtigste voksende app. Og gjennom fjoråret fortsatte bruken av AI-verktøy å eksplodere – noe eksperter mener vil fortsette utover 2024. Innen netthandel og spesielt markedsføring kan enkle grensesnitt hjelpe e-handlere å spare masse tid, ved å skape profesjonelle produktbeskrivelser, -bilder, innholdsplaner til sosiale medier og mye, mye mer.
I rapporten Digital Handel, produsert av Epinova, kommer det frem at færre enn én av tre prioriterer videreutvikling av digital kompetanse innad i netthandelsbedriften. Dette til tross for at kunstig intelligens har fått skikkelig fotfeste i løpet av fjoråret.
Blant de spurte i undersøkelsen, som bestod av over 60 norske nettbutikker, oppga hele 40 prosent at de ikke hadde tilgang på kompetanse innen kunstig intelligens – i det hele tatt. Drøye 35 prosent svarte at de har tilgang på intern kompetanse, mens litt over 20 prosent henter kompetanse eksternt. Her finnes det altså muligheter til å dra skikkelig fra for de som vil investere noe ressurser i fagfeltet kunstig intelligens.
I denne guiden tar Thomas Moen, AI-entusiast og gründer av mediebyrået Moen&Co, oss gjennom ulike måter å bruke AI-verktøy og utforsker tilnærminger som kan revolusjonere måten du driver med netthandel på.
Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
Del artikkel: