Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Slik kommuniserer du med kundene før, under og etter Black Week

Salgs- og markedssjef i Link Mobility, Jan Tore Kjær.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Konkurransen er stor, og tiden knapp.

ANNONSE

Det norske tech-selskapet Link Mobility vokser raskt. Selskapet leverer målrettet mobilkommunikasjon og hjelper bedrifter å utvikle effektive mobilløsninger.

De siste seks årene har Jan Tore Kjær fungert som salgs- og markedssjef i Link Mobility. Nå gir han deg sine beste tips innen kundekommunikasjon, før, under og etter Black Week.

Black Week er som et triatlon. Det krever god forberedelse, solid innsats under selve arrangementet og målrettet oppfølging i etterkant, sier Jan Tore Kjær, salgs- og markedssjef i Link Mobility, til Ehandel.

Forventningene til årets handelsfest er enorme, og salgssjefen spår at tidligere rekorder vil knuses.

Konkurransen om å nå frem med budskapet er stor og tiden knapp. SMS dominerer i jakten på oppmerksomhet. Du får vesentlig høyere respons ved SMS sammenliknet med epost. Mottakeren får beskjeden rett i lomma og statistikken uttrykker at majoriteten av meldingene blir lest innen tre minutter, sier Kjær.

Slik får du i følge salgssjefen mest mulig ut av årets elleville shoppingfest: 

  • Skriv kortfattet og kom raskt til poenget
    Kommunikasjon via SMS må være presist og krever nøye utvalgte ord. Sørg for at budskapet er tydelig og at det følger med en link som motiverer til handling.
  • Lag en spesialtilpasset landingsside
    Når mottakeren velger å trykke på linken må det føres til en appellerende landingsside. Hvis meldingen omhandler et konkret produkt eller rabatt, bør det være en link som er tilpasset dette tilbudet, ikke føre rett til en generisk hjemmeside.
  • Benytt tidsbegrensede tilbud
    SMSen du sender leses raskt, men glemmes også raskt. Gi kunden ekstra motivasjon til å ta en beslutning ved å gi et tidsbegrenset tilbud. Det kan være et døgn, en uke eller en egendefinert kampanjeperiode. Kunder åpner og benytter rabattkuponger som kommer på SMS ti ganger så mye som rabatt kommunisert via e-post, så potensialet er stort!
  • Bruk emojis for å skape engasjement
    Skap en mer personlig relasjon til kunden ved bruk av emojis. Dette må vurderes etter hvilket produkt eller tjeneste du tilbyr, men symboler og tegn bidrar til å knytte et tettere bånd til mottaker. Resultatet blir ofte vellykket salg.
  • Påminn kunder som har forlatt handlekurven
    Kunder som har lagt varer i handlekurven, men forlatt nettsiden er et enormt potensial for økt salg. Disse kundene har vært interesserte og villige, men droppet kjøpet ved målstreken. Hvis du har muligheten til å kommunisere med denne gruppen, bør de følges opp med en SMS. Kanskje kan du tilby en rabatt om de returnerer til handlekurven og fullfører kjøpet?
  • Oppfølging i etterkant
    En god kunderelasjon er uvurderlig. Verdsett at kunden har valgt å handle hos deg. Send en SMS som viser at du setter pris på kunden. Hør hvordan kjøpsopplevelsen var? Gi tips til lignende produkter som kan supplementere eller inviter kunden til å motta nyhetsbrev. Meldingen bør tilpasses basert på kjøpet som ble gjort for å skape mest mulig verdi for kunden.

Link Mobility omsetter for godt over 4 milliarder kroner, og har i dag over 47.000 fordelt på 28 kontorer i 17 land.

Del artikkel: