Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Slik legger Eurosko grunnlaget for førsteklasses omnikanalopplevelser

Eurosko moderniserer teknologiplattform for å skape omnikanalopplevelser i toppklassen.

Forbrukernes forventninger til sømløse handleopplevelser på tvers av alle kanaler har aldri vært høyere. Å gå fra tradisjonell detaljhandel til en kundesentrert omnikanalstrategi er en omfattende endring. For Eurosko startet denne reisen med å modernisere teknologiplattformen.

Den fysiske butikken har en sentral rolle  

Med inspirerende butikker, kunnskapsrike ansatte og et bredt sortiment, fokuserer Eurosko på å tilby gode handleopplevelser for å bli det foretrukne valget for hele familien. I over 100 år har de fysiske butikkene i Norge, Sverige og Danmark vært kjernen i virksomheten. Nå moderniserer det tradisjonsrike selskapet sin teknologiplattform for å skape omnikanalopplevelser i toppklassen.  

 "Våre fysiske butikker vil alltid være den viktigste delen av vår virksomhet, men vi må utvikle hvordan vi bruker de digitale kanalene for å støtte den totale kundeopplevelsen," sier Hanne Løken Olsen, CMO i Eurosko.  

For å kunne tilby kundene samme høye nivå av inspirasjon, service og sortiment uansett hvordan og hvor de velger å handle, kreves det riktig teknologistøtte og sammenkoblede systemer. Data om kundeadferd, lagerbeholdning og ordrehistorikk må flyte sømløst mellom systemer for å skape sømløse opplevelser i butikk, nettbutikk og kampanjekommunikasjon. Euroskos tidligere plattform kunne ikke innfri de høye ambisjonene.  

 "Vår tidligere e-handelsløsning begrenset oss. Vi trenger en moderne teknologiplattform som vi kan bruke over lang tid og vokse i," sier Jostein Sørli, CIO i Eurosko.  

Mot fremtiden med composable commerce  

Eurosko valgte å implementere en helt ny e-handelsplattform som bruker modulær arkitektur, såkalt composable commerce. Dette konseptet innebærer å kombinere ulike løsninger som hver har en spesifikk funksjon, og dermed skreddersy en e-handelsplattform basert på selskapets unike behov.  

Å bygge en ny plattform fra grunnen av med flere spesialiserte løsninger kan oppleves som utfordrende. Bare oppgaven med å finne, evaluere og integrere alle løsningene er omfattende for e-handelsbedrifter med begrensede utviklingsressurser. Derfor valgte Eurosko en ferdigpakket løsning, Avensia Excite, der integrasjonene mellom plattformens grunnleggende komponenter, som e-handelsløsning, CMS, PIM og CRM, allerede er bygget og testet.  

Dette teknologivalget gir Eurosko en løsning med stor fleksibilitet, som enkelt kan tilpasses fremtidige behov og endringer i markedet.  

Mer enn teknologi – hvordan organisasjon, prosesser og arbeidsmetoder endres  

Implementeringen av en composable commerce-plattform handler om mye mer enn teknologi. For å virkelig utnytte fleksibiliteten og skalerbarheten teknologien muliggjør, kreves det en omfattende endring i selskapets organisasjon og arbeidsmetoder. En kultur som preges av eksperimentering, læring og kort vei til beslutninger er en forutsetning for å lykkes.  

I praksis innebærer dette å opprette små, selvstendige team som får ansvar og mandat for en definert del av plattformen. På denne måten kan de fokusere på utvikling og eksperimentering som driver raske forbedringer, uten å påvirke andre deler av plattformen.  

Men en slik stor transformasjon er ikke uten utfordringer. På NXT 2024 får du sjansen til å høre Jostein Sørli, CIO, og Hanne Løken Olsen, CMO, dele sine erfaringer og forventninger til Euroskos digitaliseringsreise i en åpen samtale med Christian Sollund Evensen fra Avensia. Les mer her.

Om Avensia

Avensias erfarne team hjelper bedrifter med skreddersydde strategier og den mest relevante teknologien for e-handel, omnikanal, kundeopplevelse og informasjonsstyring.

Del artikkel: