Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
- Plussartikler
- Rabatter og avtaler
- Event og Nettverk
- Maksimer synligheten din og øk salget
Tyskland er et populært marked å ekspandere til når nordiske e-handlere ønsker å innta Europa. Ferskt i minnet har vi norske Kid, som i august avslørte at de vil åpne en egen nettbutikk i Tyskland, i tillegg til en engelskspråklig nettbutikk som vil være tilgjengelig for andre europeere.
Men når norske e-handlere vurderer å utvide til det tyske markedet, er det viktig å forstå de spesifikke kravene og forventningene som gjelder i Tyskland.
Sandra Niehusmann, avdelingsleder for Market Entry & Business Development i Norsk-Tysk Handelskammer, fortalte i et intervju med Netthandel, sammen med Magdalena Lerchl, saksbehandler for digitalt næringsliv i samme organisasjon, at tyske forbrukere har høye krav til både brukeropplevelse, logistikk og datasikkerhet.
Tre områder bør være særlig prioriterte: lokalisering, logistikk og overholdelse av lover og regler.
Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
Del artikkel: