Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Slik maksimerer du kundeklubben – og aktiverer forbrukerne

Karolina Åhs Karlsson v/Elkjøp og Robert van Tror v/Power. // Foto: Elkjøp/Power
"Et vinnende konsept".
David Gustavsson

Kundeklubben har av visse blitt beskrevet som død. Men de lever utvilsomt i aller høyeste grad.

Siden Googles annonsering av at man skal fase ut alle tredjepartscookies har det skapt hodebry for mang en annonseselgere. For hvordan skal de i framtiden kunne spore sine målgrupper for å lage målrettede annonser?

Den nært forestående cookiedøden har ført til at førstepartsdata er viktigere enn noensinne. Og akkurat kundeklubben – som krever at kunden logger inn – er en ypperlig sjø å fiske førstepartsdata i.

Vi i Netthandel har lurt på hvordan man skaper en virkelig lønnsom kundeklubb og har stilt spørsmål til en rekke aktører. Først ut er elektronikkjempene Elkjøp og Power.

Karoline Åhs Karlsson, markeds- og netthandelssjef hos Elkjøp i nabolandet Sverige, forteller oss dette:

Vår kundeklubb utgår fra vår vilje om å få flere til å oppleve den magiske verden av elektronikk. Gjennom unike tilbud, råd og tips vil vi at våre klubbkunder skal føle at de får mer, og at de kan få hjelp av oss uansett hvilke spørsmål de sitter inne med, sier Karlsson til Netthandel.

"Et viktig verktøy"

Hun legger imidlertid til at kundeklubben bare et kompliment. Den har visst ingen sentral rolle i selve kundemøtet.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: