ANNONSE

Slik rustes PostNord for den kommende volumveksten – gjort betydelige investeringer

Victoria Rummelhoff, netthandelsekspert i PostNord.
Foto: PostNord
Linn Adine Andersen

Ny produksjonsmodell og terminalstruktur.

ANNONSE

Årets høysesong er her – og PostNord Norge har gjort betydelige investeringer samt iverksatt en rekke tiltak for å kunne møte den økte volumveksten i antall netthandelspakker. Blant annet er en ny produksjonsmodell tatt i bruk i Oslo. Denne skal gi økt kapasitet og produktivitet, opplyser selskapet.

Det er i år forventet en økning i antall forbrukere som legger handleturen til fysiske butikker og kjøpesentere da det er færre restriksjoner sammenlignet med 2020. Det er dog rekordmange nordmenn som er tidlig ute med julehandelen i år, også på nett, og kombinert med den globale fraktprisen kan dette påvirke volumene de neste ukene.

PostNord øker kapasiteten med ca. 30 prosent, og forventer at uke 49 blir den travleste uken. Dessuten oppfordrer også de forbrukere til å være tidlig ute med julehandelen på nett i år.

Ingen transportører ønsker å gå inn i julehøytiden med julegaver liggende på terminalen. Derfor bør den nettbaserte julehandelen  være ferdig før 10.desember. Da har både butikkene og transportørene tid til å få pakken frem før julen ringes inn, sier Victoria Rummelhoff, netthandelsekspert i PostNord, i en pressemelding.

I tillegg til den nye produksjonsmodellen i Oslo, er det innført en ny terminalstruktur for raskere vareflyt for B2B på Alfaset, B2C på Langhus og for hjemlevering på Berger. Kapasiteten er økt på bemanning, biler og materiell, og PostNord har nå 1600 hentesteder over hele landet.

Del artikkel: