ANNONSE

Slik skal Adlibris styrke sin posisjon i Norge – henter markedsekspert

Marte Saugestad Ruus, Adlibris nye markedssjef i Norge.
Foto: Adlibris
Linn Adine Andersen

Merkevaren skal styrkes i Norge.

ANNONSE

Nettbokhandelen har frem til i høst styrt alle sine markedsaktiviteter fra Sverige. Nå ønsker imidlertid Adlibris å styrke sin satsing i Norge ved å blant annet bygge merkevarekjennskap.

Da trengs ekspertise – aller helst noen som bor i og kjenner til markedet som skal nåes. Med dette ble Marte Saugestad Ruus ansatt som markedssjef i Adlibris med ansvar for det norske markedet. Ruus kommer fra reklamebransjen og spesialiserer seg på netthandel og vekst, og de siste årene har hun vært med å bygge merkevaren MYYK.

Jeg har trivdes godt i byrålivet og trodde ikke jeg skulle slutte, men da Adlibris tok kontakt kunne jeg ikke si nei til en kaffeprat. Jeg har vært trofast Adlibris-kunde lenge, derfor tar jeg denne utfordringen med stort engasjement og iver, sier Ruus før hun fortsetter:

De siste årene har jeg jobbet mye med hvordan vekstbedrifter kan øke merkevarekjennskap på en mer lønnsom måte og teste ut kreativ kommunikasjon i alle mulige kanaler. Nå ser jeg veldig fram til en høst med bøker og gleder meg til å hjelpe forlagene nå ut til enda flere lesere.

Nordic PR & Brand Manager i Adlibris, Karin Lindebo, er fornøyd med rekrutteringen av deres nye markedssjef i Norge.

Martes brede erfaring innen merkevarebygging og salgsdrivende aktiveringer i e-handel og vekstbedrifter tilfører oss den ekstra kompetansen vi trenger for vår reise i det norske markedet. Vi er veldig glade for å ønske Marte velkommen til vårt nordiske markedsføringsteam og få flere til å oppdage fordelen med å bli inspirert og handle i en moderne nettbokhandel.

Del artikkel: