Head of Brand Tech i Bestseller, Steffen Simonsen, forteller at de i utgangspunktet ville etablere en tradisjonell lojalitetsplattform.
Vi søkte opprinnelig kun etter et lojalitetsplattform, men innså raskt at det å ha en helhetsoversikt av kunden på samme plattform som automatiseringer og AI-segmenteringer, gjør oss mer fleksible, sier Simonsen, og fortsetter:
Våre medarbeidere kan handle mer uavhengig av sentral IT, noe som gjør at vi kan gå fra ide til handling samme dag - og dermed sikre at gode og kreative ideer ikke blir nedprioritert av operative eller tekniske begrensninger.
Byr på en utfordring
Bestsellers portefølje består av over 20 varemerker, som til sammen teller over 3000 egne butikker i Norden. Følgende kleskjeder skal allerede være i gang med sine nye apper: Jack & Jones, Vero Moda og Only.
For å muliggjøre integreringen av ulike lojalitetsløsninger har Bestseller teamet opp med Voyado, som forøvrig fikk ny toppsjef på plass i maimåned, og som sikter på å omsette én milliard svenske kroner i 2025.
Bestseller byr på en utfordring – gitt antall merker, men også at de opererer på flere markeder. Mange av våre kunder har i dag hovedfokus på de nordiske markedene, og med Bestseller i spissen har vi løst oppsettet for flermarkedsstrategier som vi kan rulle ut til andre forhandlere. Vi gjør hverandre bedre, rett og slett, sier Mo Younis, salgsdirektør i Voyado.