ANNONSE

Slik skal Snap tilgjengeliggjøre sin AR-teknologi for retailere

Jill Popelka v/ARES
Foto: Snap
Linn Adine Andersen

"Vil transformere virksomheter verden over".

ANNONSE

I går avduket Snap en rekke nyheter under deres årlige arrangement Snap Partner Summit. Blant dem var nysatsingen ARES, AR Enterprise Solutions, Snaps bedriftsløsning som skal tilgjengeliggjøre deres AR-univers for retailere i deres egne nettbutikker, apper – og faktisk også fysiske butikker.

ARES består blant annet av tilbudene Shopping Suite og AR Mirros. Førstnevnte inkluderer løsninger som netthandlere skal kunne integrere i sine nettbutikker, som 3D Viewer, AR Try-on og Fit Finder. Alle løsningene benytter Snaps AR-løsninger som skal gjøre det enklere for forbrukerne å se produkter i 3D, prøve på klærne og finne riktig størrelse.

AR-speilene er Snaps tilbud til de fysiske butikkene. Her skal kunde kunne prøve på klær og produkter virtuelt, i tillegg til å motta guider og forklaringer for å lære mer om produktene de ser i butikken. Nike er blant aktørene som allerede er i gang med å teste AR-speil i butikk.

Løsningen bringer vår AR- og AI-teknologi i verdensklasse til bedriftenes egne apper, nettsteder og butikker, sa Jill Popelka, Head of AR Enterprise Services, under Snap Partner Summit.

Ifølge Popelka har kunder som har testet deres Shopping Suite sett gode resultater.

Blant annet skal brilleforhandleren Goodr ha sett at sannsynligheten for at kundene legger varene i handlekurven økte med 81 prosent etter at de hadde benyttet seg av AR Try-on. Konverteringsraten blant forbrukerne på mobil skal ha økt med 67 prosent.

Vi ser frem til å gjøre opplevelsene enda rikere for forbrukerne og samtidig bidra til å transformere virksomheter over hele verden med AR Enterprise Services, sier Popelka.

Teknologien bak ARES skal være en kombinasjon av selskapets egne AR-teknologi samt den fra selskaper Snap har kjøpt opp de siste årene, som Vertebrae, Fit Analytics og Forma.

Shopping Suite-løsningen skal være tilgjengelig for bedriftskunder i løpet av andre kvartal. Hvor mye bedriftene må ut med for å kunne implementere denne løsningen i sine egne nettbutikker eller fysiske butikker, nevnes ikke.

Del artikkel: