Så langt har Wolt klart seg med ressurser innad i selskapet for å utforme sine reklamekampanjer, men nå ønsker hjemleveringstjenesten å gire opp synligheten et par hakk.
Gjennom en konkurranse pitchet ti ulike byråer sine konsepter for Wolt. Dentsu X stakk av med seieren og skal fremover levere sine tjenester innen markedsstrategi og -innkjøp samt kampanjeoptimalisering og analyse til Wolt.
Dessuten forteller Wolt at man fremover vil satse enda sterkere på opplevelsesbasert markedsføring i form av eventer og fysisk tilstedeværelse. Hva dette innebærer forklares ikke nærmere – så her får en smøre seg med tålmodighet.
Teamet hos Dentsu X imponerte oss med sitt strategiske tankesett og kreativitet. I løpet av pitch-prosessen ga de oss nye perspektiver på vekstagendaen vår. De viste tydelig at de har dyp forståelse for våre forretningsutfordringer og har klare forslag for å overvinne dem. Vi tror vi også deler felles verdier med dentsu X og har sterk kulturell match. Jeg ser frem til spennende diskusjoner og prosjekter foran oss.
Jeg er ikke i tvil om at vi sammen vil ta Wolt til nye høyder, sier Ahmet Demiel, Head of Marketing i Wolt Norge, i en pressemelding.
Samarbeidet mellom de to partene starter 1. november i år.
Wolt er et selskap som tenker annerledes, og det stiller også nye krav til oss som samarbeidspartnere. I Dentsu X er vi opptatt av å kombinere strategisk kreativitet med høy gjennomføringskraft. Betalt kommunikasjon er bare et av mange virkemiddel når det handler om å utvikle en ny virksomhet og bygge en ny merkevare.
Leveransen vår til Wolt favner nettopp både det strategiske så vel som fysiske stunts som er utenfor vanlig betalt markedsføring. Det gjør denne oppgaven ekstra spennende, sier byråleder i Dentsu X, Adrien Bjørnskau.