Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Slik sparer dere tid og penger med feedbaserte Google-Ads

Er du lei av å bruke uendelig lang tid på å oppdatere og optimalisere Google Ads-kontoen din? Prøv et automatiseringsverktøy som kan generere feedbaserte tekstannonser.

E-handelssalget vokser raskt i Norge, og denne trenden har blitt ytterligere styrket av covid-19-pandemien. Konkurransen om kundene er hard, og det er derfor viktigere enn noen gang for bedrifter og nettbutikker å være synlige og nå ut med riktig budskap til de riktige kundene.

Automatiseringsverktøy for tekstannonser har eksistert i lang tid, og det alle har til felles er at de reduserer både tidsbruk og det administrative arbeidet på oppgaver som praktisk talt hvem som helst kan utføre. Verktøyene er der for å optimalisere prosesser, redusere kostnader og minske den manuelle belastningen.

Selv om Google Ads fortsatt tar opp mye tid og en stor del av markedsføringsbudsjettet, er det her bedrifter kan ha størst innvirkning på sluttresultatet. Dette oppnår man ved alltid å se etter mulige forbedringer.

Effektiviser arbeidet

Tanken med feedbaserte tekstannonser er å automatisere utformingen av kampanjer, annonsegrupper, annonser og søkeord basert på ulike verdier fra en datafeed, og koble disse til de mest relevante landingssidene.

Automatiseringsverktøy er praktisk hvis du har behov for å generere store mengder annonser uten å kompromisse med den personlige touchen mot den riktige målgruppen. Å administrere annonser for tusenvis av produkter kan være tidkrevende – ikke bare når det gjelder selve utformingen av annonsene, men også å holde dem oppdatert med den nyeste informasjonen og sette irrelevante annonser på pause.

Bruk av feeds og automatisering av smart bidding er den eneste metoden vi kan benytte for å markedsføre 20 000 produkter.

- Christian Haraldsen, Online performance specialist, Komplett.

Mens funksjonaliteten hos forskjellige automatiseringsverktøy på markedet varierer, bruker flertallet av dem samme metode – å kombinere statisk informasjon med dynamisk informasjon fra en datafeed for å lage tekstannonser.

Hvis du for eksempel vil ha en kampanje for hver underkategori eller destinasjon du tilbyr, kan innstillingene dine se ut som følgende illustrasjon, med en kombinasjon av både statisk og dynamisk informasjon:

Eksempel fra Channable.

På denne måten kan dere enkelt spare både tid og penger, som i stedet kan brukes på andre områder for å drive markedsføringen og salget fremover.

– Med Channable klarte vi å automatisere mange arbeidskrevende oppgaver, noe som betyr at vi kan fokusere mer på analyse, strategi og god kommunikasjon med kundene våre, og som dermed hjelper oss med å forbedre sluttresultatet, sier Gordon Campbell, medgrunnlegger av Clickboost.

Oppnå bedre resultater

I tillegg til det å spare tid, kan feedbasert tekstannonsering også bidra til å forbedre CPA (cost per aquisition) og øke ROAS/ROI (return on ad spend / return on investment).

Gjennom feedbaserte tekstannonser kan hele genereringen av tekstannonser tilpasses, noe som betyr at du endelig kan lage virkelig relevante annonser for alle produktene dine. Tenk deg at du driver en nettbutikk med over 10 000 forskjellige produkter. Å lage relevante annonser for alle disse produktene vil mest sannsynlig ta en hel evighet. Men ved å automatisere annonseutformingen kan longtail-annonser som forbedrer Google Ads-resultatene lages med noen få tastetrykk.

– Ettersom vi har et så stort lager, er automatisering den eneste måten vi kan takle dette på. Bruk av feeds og automatisering av smart bidding er den eneste metoden vi kan benytte for å markedsføre 20 000 produkter, sier Christian Haraldsen, Online performance specialist hos Komplett.

Vil du vite mer om hvordan feedbasert tekstannonsering kan forbedre resultatene til Google Ads-kontoen din? Ta en titt på Channables text ads-integrasjon eller send en forespørsel om en kostnadsfri demo av verktøyet.

Del artikkel: