ANNONSE

Har truffet millionmarked i Norge - avstår likevel fra Black Week

Ella Stemme, gründer og adm. direktør i SmartaSaker.
Foto: SmartaSaker
Linn Adine Andersen

Veksten ligger på 15 prosent.

ANNONSE

Det er nå to år siden det svenske netthandelsselskapet lanserte egen nettbutikk i Norge. Nå stiller dessuten SmartaSaker spørsmål ved Black Week og selskaper som oppfordrer kunder til å konsumere.

I dagens forbrukersamfunn er det lett å bli dratt med når salgskjøret starter. Vi ønsker å gå i mot dette og vil ikke være enda et selskap med salgstilbud under Black Week. Vi ønsker å kvitte oss med bruk og kast-mentaliteten og støtter ikke idéen om å handle spontant for en billig penge, skriver SmartaSaker i en pressemelding.

Videre opplyser selskapet at de klimakompenserer for frakt, og benytter bærekraftig emballasje ved pakking av produkter. I tillegg skriver selskapet at de mener det er viktig at kundene deres gjør gjennomtenkte kjøp, ikke impulskjøp.

I SmartaSakers nettbutikk finner man alt fra hamburgerholdere til skrivebordslamper og golfballer som lyser i forskjellige farger. Produkter som selskapet selv beskriver som nøye utplukket smarte ting, og morsomme gaver. Produktsortimentet på rundt 1000 varer består dessuten av 250 svenske innovasjoner.

Om det norske markedet kan Content Manager i SmartaSaker, Hedvig Spångmark, opplyse til Ehandel at veksten ligger på rundt 15 prosent i disse dager. Til sammen på det norske og svenske markedet omsetter nettbutikken for nærmere 60 millioner kroner, hvorav Norge står for drøye 18 prosent av omsetningen.

Del artikkel: