ANNONSE

Sminkeaktøren til Oslo Fashion Outlet – “våger å teste nye ting“

Erica Wredberg, Chief Retail Officer for LYKO.
Foto: Lyko
Linn Adine Andersen

Styrker posisjonen i Norge.

ANNONSE

Allerede i fjor sommer kunne den svenske sminkegiganten bekrefte at det norske markedet var svært lønnsomt og utgjorde nærmest en fjerdedel av selskapets totale omsetning. Flaggskipsbutikk i Karl Johan og butikk på Oslo City viser seg altså å ikke være nok – og Lyko åpner nå sin tredje butikk i Norge.

Butikken vil romme 450 kvadratmeter på Oslo Fashion Outlet i Vestby og er planlagt åpnet i begynnelsen av sommeren.

LES OGSÅ: Lyko dro inn en halv milliard: "Salget i Norge vokser kraftig"

Erfaringen fra vårt svenske motsvar i Hede Fashion Outlet, er at både kunder og leverandører setter pris på denne typen av konsept, så mye at Hede er en av våre høyst omsettende butikker i Sverige. Det føles også ekstra moro at vi fortsetter å være den aktøren i bransjen som våger å teste nye ting som ikke har blitt gjort tidligere i Norge, sier Erica Wredberg, Chief Retail Officer for LYKO, i en pressemelding.

Butikken skal tilby utvalgte deler av sminkeaktørens sortiment, som et kompliment til deres e-handel og ytterligere butikker i Oslo sentrum.

Lyko har store planer for hvordan de skal øke tilveksten den kommende tiden, og kunne tidligere denne uken dele at de henter 500 millioner kroner gjennom Danske Bank og Swedbank.

LES OGSÅ: Lyko skal sikre fortsatt tilvekst – henter 500 millioner

Del artikkel: