Selv om 2020 førte til eventyrlige salgsrekorder for Brandsdal Group, som økte omsetningen med 400 millioner kroner til 1,3 milliarder kroner i fjor, er det hverdagen som står øverst på ønskelista til sminkegiganten.
For øyeblikket et store antall butikker stengt på Østlandet, noe Johansen håper de slipper å oppleve i sin butikk i Kristiansand.
Det er ingen tvil om at den vanskelige situasjonen som verden nå står i påvirker mange, og vi har stor respekt for den vanskelige situasjonen som mange av våre bransjekollegaer nå står i. Vårt fokus er å sørge for at de kundene som nå vender seg til våre nettbutikker blir behandlet på en god måte og finner det de forventer. Vi ser tydelig på tallene at vi får et betydelig antall nye kunder i alle land under nedstengingen, sier Lene Johansen, Commercial Director i Brandsdal Group, til Ehandel.
Selv jobber alle i Brandsdal Group-administrasjonen på hjemmekontor, og gjør alt de kan for å kunne fortsette å ha åpent i sin fysiske butikk i tillegg til nettbutikker. Til tross for pandemien ser det ut til å ha gått mer enn greit - og Johansen forteller om en stor tro på vekst i det nye året.
Selv om vi ser en betydelig vekst på nett ser vi ingen tegn til nedgang i vår fysiske butikk. Tvert i mot har også vår fysiske butikk hatt stor vekst det siste året med unntak av mars/april hvor vi holdt stengt i 5 uker. Da var vi så heldige at våre butikkansatte fikk mulighet til å jobbe andre steder i organisasjonen slik at vi i stor grad unngikk permitteringer, sier Johansen, og fortsetter:
Vårt aller største ønske er, som for alle andre, at vi får hverdagen vår tilbake. Når det er sagt så har vi selvsagt også et håp om at de nye kundene vi har fått i våre nettbutikker også kommer tilbake for å handle gjennom 2021. Vi tror på en fortsatt stor vekst gjennom 2021 for både våre nettbutikker og fysiske butikk, avslutter Johansen.
Etterlengtet samarbeid
Det ble også en god start på 2021, da Blivakker landet en etterlengtet avtale med selskapet PUIG Cosmetics i Barcelona. Selskapet har en rekke kjente merkevarer og omsetter for rundt 20 milliarder kroner.
PUIG kontrakten vil på sikt kunne åpne opp for enda flere av de store merkenavnene innen duft. Det er veldig viktig for oss å lande avtaler som sikrer at våre butikker ute i Europa også får tilgang på breddesortimentet som våre nordiske butikker fører i dag, sier Lene Johansen.
I følge gründer og daglig leder Einar Øgrey Brandsdal har selskapet jobbet i flere år med å få på plass en kontrakt.
Denne avtalen vil virkelig løfte oss videre fremover, sier Brandsdal.