Ved spørsmål om vi kan forvente en norsk utgave av nettbutikken, svarer Normal Norges landssjef, Thomas Harsvik, følgende:
Lansering av dette i Norge ønsker vi hverken å bekrefte eller avkrefte på nåværende tidspunkt.
Normals nettsider i Norge ser imidlertid eksakt like ut som den danske og svenske, hvor nettbutikker er lansert. Sidene er bygget på samme verktøy, hvilket kan tyde på at en lansering av e-handel i Norge bare er et tastetrykk unna.
Tester nye konsepter
Normal Norge omsatte i regnskapsåret 23/24 for fire milliarder kroner, med et resultat på 355 millioner kroner. Det betyr at det norske markedet står for nærmere 20 prosent av Normals totale omsetning.
LES OGSÅ: "Unormale priser" gir penger i kassa – bikker 19 milliarder kroner
Harsvik forteller videre at man ikke er fremmed å teste nye konsepter, som popup butikker og kaféer. I den svenske og danske nettbutikken selges til eksempel kun ferdigpakkede produktkit – altså finnes ikke hele sortimentet tilgjengelig.
Hovedvirksomheten til Normal er fysiske butikker uavhengig av marked. Vi prøver også ut ulike ting i de forskjellige markedene vi er representert. Som eksempelvis et begrenset utvalg av varer på nett i Sverige, popup butikker (sesong) i Norge og kaffebarer i Danmark, sier Harsvik.