Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Snur mot lønnsomhet – nå omrokkerer nettbutikken styret: "Nye ideer"

Christer Åberg, ny styreleder for Kids Brand Store. // Foto: Presse
E-handelsveteranen tar over formannsklubben.
Jimmy Andersson

Kids brand store har kjempet mot røde tall i flere år, men til tross for den rådende lavkonjunkturen har vinden endelig snudd for den svenske nettbutikken som også selger til Norge via Kidsbrandstore.no.

Etter et svært vellykket 2023 økte omsetningen med 15 prosent til rundt 348 millioner svenske kroner. Samtidig kan selskapet nå kalle seg lønnsomt.

ANNONSE

Vi er veldig stolte over dette resultatet. Vi er nærmere målgruppen nå enn noen gang før, og det fører til at vi treffer helt riktig med sortimentet. Vi har et virkelig godt år og lander på EBITDA på 8,3 millioner kroner, kommenterte Johanna Levy, selskapets administrerende direktør, tallene for 2023.

Nye ideer

Kids brand store selger, som navnet antyder, merkeklær for eldre barn og ungdommer. De har de siste årene også skapt det eget merket Ryvls, som har hjulpet selskapet å snu til svarte tall.

Og ifølge e-handleren selv er de nå inne i en spennende utviklingsfase, og benytter samtidig anledningen til å bytte styreleder. Fra Magnus Wiberg fra Eequtiy til Christer Åberg, administrerende direktør og investor for Pet Pawr group, som eier zoo.se og tinybuddy.se.

Christer har en solid bakgrunn innen e-handel og kommer inn i styret med nye ideer som vil hjelpe Kids Brand Store å nå sine ambisiøse mål fremover, sier Magnus Wiberg, som vil fortsette å sitte i styret som medlem.

Øke lønnsomheten

Åberg har tidligere erfaring som administrerende direktør for Arla Foods, og har også sittet i styret for selskaper som Axfood, Svenska Spel og SBAB.

Kids Brand Store er et utrolig spennende selskap, som akkurat nå også befinner seg i en fase der man er klar til å løfte seg ytterligere. Jeg ønsker å fortsette å bygge på det fantastiske arbeidet som tidligere er gjort for å øke lønnsomheten, styrke merket og etablere vår tilstedeværelse i Norden og Europa. Jeg ser frem til å støtte ledelsen i veksten fremover, sier Åberg.

På Kids Brand Stores agenda fremover ligger både å styrke tilstedeværelsen på vekstmarkedene, øke lønnsomheten og utvikle delen med private merker i selskapet.

Vi har nylig redusert vårt styre, og som første oppdrag vil Christer få forme det og sikre riktig erfaring og kompetanse for den vekstreisen vi er på nå. Jeg ser veldig frem til arbeidet sammen fremover, sier Johanna Levy.

Del artikkel: