Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Snusgigantens plan - mål om å selge 100 millioner bokser

therese.karlsrud.haugen

Etter sammenslåing.

ANNONSE

I fjor slo svenske Snusbolaget seg sammen med konkurrenten Northerner for å danne Haypp Group - et internasjonalt snuskonsern, med stort fokus på tobakksfri snus.

Etter sammenslåingen lå Haypp Groups omsetning på rundt én milliard svenske kroner i 2019. For 2020 har selskapet meddelt at man sikter seg inn på 1,4 milliarder kroner. Nå deles også den langsiktige planen.

Vårt mål er å selge 100 millioner bokser med nikotinposjoner innen 2024. Det i dag vår beregning for når vi virkelig kan transformere industrien og bli et globalt og sunnere alternativ for hele verdens røykere, sier Markus Lindblad, Head of External Affairs på Haypp Group, til vår søsternettside Ehandel.se.

"Lovende ekspansjonsmuligheter"

I 2018 kjøpte Snusbolaget opp norske Snuslageret.no, som ble startet av Patrick Hjetland i 2016. Han er fremdeles med på eiersiden i Haypp Group, men er nå i full gang med sitt nye nettprosjekt Apotera. Det er derfor Haypp Group som nå står for den daglig driften av Snuslageret samt en rekke andre nettbutikker innen samme segment.

LES OGSÅ: Fra snus til apotek - tar sikte på 250 millioner innen tre år

Vi ser mange lovende ekspansjonsmuligheter for nikotinposjoner, ikke bare i Svergie, Norge og USA men også innen store deler av Europa der den tobakksbaserte snusen har vært forbudt tidligere.

Strategien skal være å skalere opp konseptet og lære å kjenne sine kunder enda bedre.

Strategien fremover blir å skalere opp vårt vinnende konsept, vår nåværende strategi, og alltid stå på våre kunders side og å drive transformasjon av den tradisjonelle tobakksindustrien.

Jo nærmere vi står våre kunder, desto bedre forstår vi deres behov på ulike markeder og ulike kundesegmenter. Det er først da vi kan stå på kundenes side og kan skape virkelig forandring.

Økning i Norge

Selskapet skal ikke ha opplevd de største endringene under coronapandemien, men har merket en økning på det norske markedet.

Vi synes det er vanskelig å se noen større innvirkning av Covid-19, muligens en marginal økning i Norge, sannsynligvis på grunn av at norsk grensehandel og taxfree-salget har gått ned. Vi er derfor i rute med våre, i og for seg, høye salgsmål.

LES OGSÅ: Snusbolaget inngår stort samarbeid - satser på USA og én milliard kroner

Del artikkel: