Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Solgte 12 000 egg til påske: ”Har virkelig slått an”

Fabergé påskeegg
Pressebilde: Coolstuff
therese.karlsrud.haugen

"Tror vi kunne ha solgt flere"

ANNONSE

Salget blomstrer i flere nettbutikker om dagen, og for enkelte ble det et ekstra hopp i forbindelse med påske. Coolstuff, som selger et bredt utvalg av dingser og gadgets på nett, kunne før helligdagene fortelle at de hadde solgt 10 000 påsekeegg.

Nå som høytiden er over kan nettbutikken meddele at de har pakket og sendt totalt 12 000 egg til påske i år. 

Totalt salg for påskeegg landet på ca 12 000 solgte egg - det er vi veldig fornøyde med, selv om vi tror vi kunne ha solgt flere, da mange dessverre ble utsolgt, sier Karoline Magnussen, Norgessjef i Coolstuff til Ehandel.

LES OGSÅ: Tjener på mer hjemmetid - salg av "koseklær" økte med 700 prosent

Bestselgerne skal ha vært Fabergé påskeegg, Baileys-sjokoladeegg og Chili Klaus eggene, som blant annet inneholder det såkalte "Egg of Death". 

Vi har satset ganske stort i år på flere og morsommere egg og det har virkelig slått an.

Coolstuff meddeler at de har hatt en generelt sterk økning i salget de siste ukene sammenlignet med fjoråret.

Vi har hatt en utrolig stor økning mot i fjor - hvor salget av påskeegg er det som utmerker seg.

Utsolgt for dansestang og hoppeslott

Etter at 350-kronersgrensen ble fjernet 1. april spurte Ehandel Coolstuff om dette hadde påvirket salget deres, hvor Magnussen uttalte at det er vanskelig å si hvorvidt den sterke økningen skyldes dette eller situasjonen vi nå befinner oss i med corona.

Selskapet kan likevel fortelle at det er merkbart flere som har handlet inn utstyr til hjemmekontor, hjemmetrening og friluft den siste tiden.

LES OGSÅ: Etter 350-kronersgrensens fall - norske nettbutikker merker oppgang

Hengekøye til føttene, oppblåsbar kajakk, dansestang til poledancing samt hoppelslott skal ha vært spesielt populære produkter den siste tiden. De to sistnevnte viser seg å nå være utsolgt på Coolstuff.no.

Det er også tydelig at mange handler ting til hjemmekontor,  hjemmetrening og ting til å aktivisere barna. Nå som det har vært fint vær merker vi også en pågang av frilufts-produkter, skrev Magnussen i en mail til Ehandel før påske. 

Del artikkel: