Netthandelsselskapet Jollyroom har nok en gang satt ny salgsrekord i november. I år solgte de for over 300 millioner svenske kroner, hvilket er en økning på 50 prosent i Norden.
Den absolutte salgstoppen i november, nådde Jollyroom i løpet av Black Friday-døgnet. Da mottok de en ny bestilling annenhvert sekund.
Akkurat nå forlater 20 000 julegaver vårt gigantiske lager hver dag, skriver selskapet i en pressemelding.
I følge Jollyroom drives salgsveksten i hovedsak av at man har lykkes med å selge varer i bredden, da selskapet satser på å yilby alle produkter som barnefamilier trenger på ett sted.
Vi har jobbet intensivt hele året med forberedelsene til årets julehandel, og det er utrolig morsomt å se det gode resultatet av den solide laginnsatsen fra alle deler av organisasjonen. Å selge varer for mer enn 300 MSEK på én måned, er et bevis på at vi fortsetter å være barnefamiliens førstevalg online, og på at vi befester vår lederposisjon som destinasjon for barne- og babyprodukter på nettet, sier innkjøps- og salgssjef Mattias Jacobsson i en pressemelding, og legger til:
Alle forretningsområder leverer veldig god vekst, men skal man løfte fram noe spesielt, er det området leketøy som har gått utrolig bra, og mye tyder på at det kommer til å fortsette på den måten, helt fram til våre leveringsfrister rett før jul, sier Jacobsson og fortsetter:
I løpet av året har selskapet konsolidert sine lagre og samlet virksomheten i Göteborg havn med en lagerplass på 70 000 kvadratmeter. I tillegg har man økt kapasiteten i Autostore og ansatt 200 nye medarbeidere på kundservice og lager.