"En viss risiko"
Julekalendere innen flere nisjer har blitt svært ettertraktede de siste årene. Tidligere har Netthandel rapportert om hvordan eksempelvis nettbutikken Nytelse.no, som selger sexleketøy, slapp sine populære julekalendere allerede i august. Kundene hadde da stått i kø siden april.
Også Skinsecret får tidlig henvendelser fra kunder som vil vite hva årets julekalender inneholder samt hva prislappen vil ligge på.
Skinsecret har i år fylt 2000 toalettmapper med koreansk hudpleie til en prislapp på knappe 1500 kroner.
Hvert år produserer vi mer og mer. I år produserte vi 500 flere kalendere enn i fjor, sier Myrås, og fortsetter:
Men det er en viss risiko å satse for mye på ett enkelt produkt. Det koster mye å produsere, og det er et sensitivt marked for renter og inflasjon. Det er lettere å øke antallet gradvis enn å doble fra år til år. Du vil ikke brenne inne med et så spesielt produkt, fordi 1. desember er det for sent.
LES OGSÅ: Norsk rakett får Kin Group på eiersiden: “Ambisiøse mål”
Nettbutikken, som omsatte for over 90 millioner kroner i fjor, har solgt julekalendre med koreansk hudpleieprodukter siden 2019. Og interessen virker ikke å avta med det første.
Vi får henvendelser til kundeservice allerede i juli om når kalenderen kommer, hvor mye den koster, og hva den inneholder. De yngre vil finne ut hvilken kalender de skal kjøpe i år.