Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Solgte julekalendere for over én million kroner på noen timer

Foto: Skinsecret.no
"Hvert år produserer vi mer".
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Forrige uke slapp den norske nettbutikken Skinsecret sin julekalendre. Og de brakte inn 1,3 millioner kroner på to dager.

Det forteller daglig leder i nettbutikken, Bo Myrås, til E24.

Vi lanserte kalenderen vår onsdag morgen, og passerte en million i omsetning i løpet av noen få timer onsdag. Alle som virkelig skulle ha den, kjøpte på onsdag, men det ramler inn bestillinger nå også, sier Myrås til avisen.

ANNONSE

 "En viss risiko"

Julekalendere innen flere nisjer har blitt svært ettertraktede de siste årene. Tidligere har Netthandel rapportert om hvordan eksempelvis nettbutikken Nytelse.no, som selger sexleketøy, slapp sine populære julekalendere allerede i august. Kundene hadde da stått i kø siden april.

Også Skinsecret får tidlig henvendelser fra kunder som vil vite hva årets julekalender inneholder samt hva prislappen vil ligge på.

Skinsecret har i år fylt 2000 toalettmapper med koreansk hudpleie til en prislapp på knappe 1500 kroner.

Hvert år produserer vi mer og mer. I år produserte vi 500 flere kalendere enn i fjor, sier Myrås, og fortsetter:

Men det er en viss risiko å satse for mye på ett enkelt produkt. Det koster mye å produsere, og det er et sensitivt marked for renter og inflasjon. Det er lettere å øke antallet gradvis enn å doble fra år til år. Du vil ikke brenne inne med et så spesielt produkt, fordi 1. desember er det for sent.

LES OGSÅ: Norsk rakett får Kin Group på eiersiden: “Ambisiøse mål”

Nettbutikken, som omsatte for over 90 millioner kroner i fjor, har solgt julekalendre med koreansk hudpleieprodukter siden 2019. Og interessen virker ikke å avta med det første.

Vi får henvendelser til kundeservice allerede i juli om når kalenderen kommer, hvor mye den koster, og hva den inneholder. De yngre vil finne ut hvilken kalender de skal kjøpe i år.

Del artikkel: