Nettgiganten ASOS har rapportert sine tall for perioden mars til juni og kan meddele en vekst på 10 prosent til drøyt 1 milliarder pund. Det tilsvarer 11,7 milliarder norske kroner.
Av dette står det europeiske markedet for 328 milliarder pund, altså 3,8 milliarder norske kroner. Dette er en økning på 22 prosent mot fjoråret.
Det har vært en tøff tid for hele bransjen. Vi har vært fokuserte på å håndtere situasjonen på riktig måte, både for våre ansatte og kunder samt å komme ut av den nåværende krisen som en sterkere og bedre organisasjonen, skriver daglig leder Nick Beighton i rapporten.
Under perioden, som moteselskapet kaller "den tredje perioden", skal kundebasen ha økt med 16 prosent til 23 millioner registrerte kunder.
Jeg er spesielt stolt over den kraften, fleksibiliteten og kreativiteten ASOS-teamet og våre forretningspartnere har vist. Vårt resultat i P3 viser at vi leverer på dette målet til tross for den tøffe tiden. Vi har lært mye og tilpasset oss raskt, og ASOS avslutter perioden med forbedret lønnsomhet.
Selskapet forventer å levere sterk vekst for hele 2020.