Det ble braksuksess for influenseren Therese Lien som i går kveld lanserte sin egen merkevare BY LIEN. I løpet av én time var det omsatt for halvannen million kroner. Fire timer etter lanseringen var det tallet økt til 1,75 millioner kroner og en rekke varer var utsolgt.
Jeg er fortsatt litt målløs. Man har jo en anelse ut fra responsen man har fått, men når det først skjer så er det litt uvirkelig, forteller Therese Lien til Ehandel.
Produktene som ble lansert i går kveld består av blant annet duftlys, oljer, kopper og håndklær. Kolleksjonen heter Remember to Breathe og har som mål å gi kundene litt bedre samvittighet i hverdagen, samt en påminnelse om å puste.
Jeg brenner veldig for budskapet og jeg tror at dette er noe vi kommer til å se mer av fremover. Det lages merker og produkter over en lav sko, men folk er opptatt av at det skal være en mening med produktene de kjøper. De skal bety noe og der vet jeg at vi har truffet.
Gjennom de siste ti årene har Lien satset på Instagram. I dag har hun 75 000 følgere på Instagram og 63 000 følgere på Snapchat. Etter lanseringsuksessen røper Lien dessuten at det kommer flere produkter utover høsten.
Vi produserer lounge wear som kommer i oktober. Det er viktig for meg at alle produktene har en rød tråd, med påminnelsen om at du er god nok som du er. Jeg ønsker ikke å produsere hva som helst, men vil fokusere på få og gode produkter, avslutter Lien.
Av overskuddet skal 10 prosent gå til foreningen for hjertesyke barn som av personlige grunner er en viktig sak for Lien.
Ved etableringen av selskapet ByLien AS, har hun investorene Maren og David Reme i ryggen. Disse har også investert i Sara Emilie Tandberg og hennes klesmerke Careless. Både Careless og ByLien har nå etablert varelager i Kristiansand.