ANNONSE

Sosialt shoppingfenomen topper listene – 100 000 nedlastinger

Foto: Istock
Lister er det nye sorte.
Linn Adine Andersen

Nylig lanserte Prisjakt sin nye app, hvor lister er den nye helten. Her skal forbrukerne kunne samle alle produktene man ønsker seg i lister, som kan deles med venner og familie samtidig som man prisovervåker produktene.

For en uke siden lanserte Vipps sin nye funksjon: ønskelister. Også her kan brukerne lage digitale ønskelister for deling med venner og familie, i tide før julehandelen. Betalingsappen forklarte at funksjonen vil knytte deres kommersielle partnere tettere med brukerne, og inspirasjonslister er en fin måte å reklamere på.

LES OGSÅ: Vipps lanserer ny funksjon – og feirer 50 000 brukere i Sverige

Nå er det imidlertid en nykommer som troner listen over mest populære apper i Norge. Og det er den danske appen Ønskeskyen.

Appen har for øyeblikket godt over 350 000 nedlastinger i Norge hvilket naturligvis gleder dens gründere.

Det er overveldende å se hvor raskt nordmenn har fått øynene opp for Ønskeskyen nå rett før Black Friday og jul. Bare siden 1. oktober 2024 har 107 678 nordmenn lastet ned Ønskeskyen-appen.

Danskene har allerede vist at appen vår er langt mer enn en trend, og vi er år etter år blant de mest nedlastede appene i månedene før jul, så det er spennende å følge utviklingen i vårt naboland Norge, sier Casper Ravn-Sørensen, administrerende direktør i Ønskeskyen.

Fenomenet kalles "sosial shopping", og tanken er at appen også skal bidra til færre feilkjøp og falske smil under gaveutleveringen på selve julaften.

Ønskeskyen ble lanser av Postnord i 2015, men er i dag et uavhengig, privateid selskap. Appen er mest populær i hjemlandet Danmark, men har mer enn 12 millioner brukere over hele verden.

Del artikkel: