ANNONSE

Sportsgiganten omstiller nettbutikken - skreddersyr for å få kundene til å handle mer

"En mye bedre forståelse av våre kunder."
Jimmy Andersson

Puma skal bli bedre på netthandel, og med ny teknologi gjør sportsfirmaet nå en stor satsning ved å flytte deler av sin nettbutikkvirksomhet, inkludert Puma.com, til Google Cloud for å bygge en global plattform for e-handelsdata.

Samtidig har sportsgiganten valgt å implementere Google Clouds data-, analyse- og AI-løsninger i håp om å gjøre sin netthandel mer effektiv og personlig for kundene.

ANNONSE

Ifølge Puma ser de allerede resultater i form av en økning på 19 prosent i gjennomsnittlig ordreverdi. Dette delvis takket være bedre tilpasning av innholdet for kundene ved hjelp av Google Analytics og BigQuery.

På grunn av at forbrukernes smak blir mer personlig og skreddersydd, vil populære merker trenge å se på teknologier som generativ AI for å være ett skritt foran, sier Carrie Tharp, VP strategic industries hos Google Cloud.

Virtuelle prøverom

Men det er ikke bare netthandelen som har fått en oppgradering. Puma har ved hjelp av Apigee og BigQuery kunnet få tilgang til sanntidslagre ni ganger raskere, noe som hjelper kunder med å finne frem til nøyaktig de produktene de ønsker å kjøpe i nærmeste butikk.

Med Google Clouds AI- og datakapasitet har vi ikke bare kunnet få en mye bedre forståelse av våre kunder, men også overført den innsikten til friksjonsløs handel og mer personlige handleopplevelser både online og offline, sier Pancho Ortuzar, direktør for global e-handelsutvikling hos Puma.

Satsningen vil også legge grunnlag for "forbrukerorienterte innovasjoner" som strekker seg fra generative AI-shoppingassistenter til virtuelle prøverom og AI-drevne lojalitetsprogrammer.

Ved å bygge en sentralisert kundedataplattform får vi den høyeste kvaliteten på teknologi når det gjelder analyse, datastyring og sikkerhet, noe som gjør det mulig for oss å radikalt forbedre måten vi jobber med partnere på i kundenes interesse, sier Ortuzar.

Del artikkel: