Den Sandefjord-baserte nettbutikken Mimmis.no stakk av med seieren for fjerde året på rad – som årets beste nettbutikk i kategorien "Barn og familie". I fjor økte selskapet med hele 35 prosent, og omsatte for over 65 millioner kroner. Nå feirer gründerparet Ole Johan og Marita W. Bredland kåringen og nok et vel overstått år i en tøff bransje.
Prisjakts kåring av årets butikk er en viktig anerkjennelse for oss. Kåringen gjøres ut fra ærlige og uavhengige brukeromtaler. Det er jo kundene som sier dette - ikke en tilfeldig jury. Det at vi yter det lille ekstra, er personlige og legger sjela vår i en forhøyet kundeopplevelse er en del av selskapets DNA - men det er når kundene våre anerkjenner det på denne måten at vi faktisk føler det er verdt det, sier Marita W. Bredland, medgründer av Mimmis.no, i en pressemelding.
Selskapet vokser, og ligger i år an til å nå en omsetning på over 80 millioner kroner. Bredland er tydelig på at det er viktig å yte det lille ekstra ovenfor kundene for å vinne en solid plass i det tøffe markedet, preget av konkurrenter fra både inn- og utland.
Vi må overlevere. Hvis vi sier at pakken blir levert i morgen, så forsøker vi å få den frem i allerede i dag. Uansett om det er en dyr barnevogn eller en etterlengtet Peppa Gris-bamse, forteller Bredland, og uttaler videre:
Vi forsøker å skape en wow-faktor. Og når vi ikke klarer det, så lytter vi til kundene våre - og leser hver eneste omtale som kommer inn. Det er alltid noe å lære i jakten på den perfekte kundeopplevelsen.
LES OGSÅ: Trosser tøff konkurranse – omsatte for 65 millioner
Varer for over 10 millioner kroner har de siste ukene forlatt lageret, og det er krakken Sagaby som skiller seg ut som den desidert mest populære varen hos Mimmis.no i år.
Det er en praktisk krakk som kan justeres i ulike høyder, slik at både små og store barn kan hjelpe til med matlaging, håndvask eller annet arbeid ved bordhøyde. Den er populær hos alle familier, men også en del barnehager har bestilt denne. Som mange andre av våre varer er den miljøsertifisert, som viser at også vår bransje tar dagens klimautfordringer på alvor og endrer seg til det positive, sier Bredland.