Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Stanset tjeneste i pandemien - nå åpner Elkjøp opp

Foto: Ketil Martinsen
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Etter bekymring fra ansatte.

ANNONSE

Da coronaviruset brøt ut i mars 2020 måtte handelen snu seg rundt for å hindre smitte blant kunder og ansatte. Dermed stanset Elkjøp sin ordning for "åpent kjøp".

Tjenesten gikk ut på at både uåpnede og åpnede produkter kunne leveres tilbake inntil 50 dager etter kjøpet, men etter bekymring fra ansatte måtte elektronikkjeden sette løsningen på vent. I dag åpner kundefordelen opp igjen.

Denne endringen ble iverksatt da vi fikk tilbakemeldinger internt om at det var bekymring om smittefare, sier Madeleine Schøyen Bergly, kommunikasjonssjef i Elkjøp Norge, i en pressemelding.

Denne uken åpner kundefordelen opp igjen, akkurat slik den var før nedstengingen.

Den midlertidige endringen vi har hatt i våre kundefordeler som gjelder åpent kjøp, er vi glade for at vi nå kan lette på. Vi ønsker våre kunder velkommen til å komme tilbake med både uåpnede og åpnede produkter til oss.

Selskapet mener det er et resultat av at man over lengre tid har hatt kontroll på rutinene.

Gjeninnføringen av 50 dager åpent kjøp er også et resultat av at vi i lengre tid har hatt og har god kontroll på våre rutiner, noe jeg tror vil bli tatt godt imot av kundene våre som setter pris på å kunne teste produktene fra oss for å sikre at det riktige valget er tatt, sier Schøyen Bergly.

Vi har fått på plass gode rutiner det siste året, både i våre butikker og på hovedkontoret. Vi ønsker å være proaktive og gå etter «føre var»-prinsippet idet vi går inn i denne fasen hvor mer åpner opp, samtidig som vi må fortsette de gode vanene som har satt seg og ta hensyn til hverandre både med avstand, munnbind, vask og håndsprit, sier kommunikasjonssjefen.

Del artikkel: